V dnešnej dobe už asi tradičná otázka. Do akej miery ovplyvnila pandémia trh marketingových prieskumov a prieskumov verejnej mienky? Čo kľúčové sa zmenilo?
Pandémia spôsobila na trhu marketingových prieskumov a prieskumov verejnej mienky približne to isté čo aj v ostatných obdobných sektoroch. Urýchlila všetky trendy, ktoré sa postupne presadzovali v posledných rokoch. To sa týka spôsobu realizácie prieskumov aj spôsobu práce prieskumných agentúr.
Pandémia na istý čas obmedzila osobný (face to face) zber dát. Časť dopytovania sa presunula primárne do online prostredia, z menšej časti bol osobný zber nahradený telefonickým dopytovaním. Ale aj telefonické prieskumy čelili výzve, že pracovníci call centier boli nútení do veľkej miery telefonovať z domu.
V akom pomere sa nakoniec ustáli využívanie jednotlivých spôsobov zberu dát, nie je ešte úplne jasné, v každom prípade je zrejmé, že sa bude realizovať viac online prieskumov, ale aj to, že face to face zber zostane pre niektoré typy prieskumov a cieľové skupiny stále najlepšou voľbou.
Pandémia ovplyvnila aj spôsob odovzdávania výsledkov prieskumu. Osobné prezentácie u klientov boli nahradené online prezentáciami. Všetci však dúfame, že táto zmena nebude trvalá a po skončení pandémie sa vrátime k osobnej interakcii. Nie všetko sa dá, „be...
Zostáva vám 85% na dočítanie.