Spotify vidí potenciál v narastajúcej obľúbenosti podcastov a rozhodol sa, že z toho začne aj finančne ťažiť. Firma oznámila, že v testovacom režime umožní vkladať do podcastov personalizované reklamy, zacieliť ich na základe dát, ktoré má služba o svojich používateľoch a aj merať ich zásah.
Testovacia reklamná platforma s názvom Streaming Ad Insertion funguje v reálnom čase a cielené spoty tak bude vkladať do podcastov, ktoré si poslucháči aktuálne púšťajú.
Do podcastov, ktoré si používatelia stiahnu na offline používanie bude možné vkladať reklamy bez presného zacielenia. Podľa vyjadrenia firmy však jednotlivé epizódy podcastov sťahuje iba malé percento používateľov.
Spotify vo vyjadrení upozorňuje, že novinka SAI sa zatiaľ týka iba podcastov, ktoré Spotify produkuje. Nevylúčila ale, že rozšíri funkciu aj do podcastov tretích strán.
Najväčšia služba pre streamovanie chce zadávateľom ponúknuť okrem zacielenia aj anonymné dáta o tom, kto a kedy reklamy počúval. Ďalej sľubuje, že má k dispozícií informácie o používateľoch ako vek, pohlavie a aj ich prípadné rituály či pohyby na platforme a dokonca aj to, či počúvanie podcastu malo vplyv na nejakú ďalšiu akciu v streamovacej službe.
Viceprezident Spotify Jay Richman sľubuje, že spoločnosť čoskoro pridá aj možnosť interaktivity, „aby používatelia mohli na reklamu reagovať priamo a bez toho, aby si museli pamätať ďalšie kroky napríklad pre uplatnenie zľavového kódu".