Na aké obľúbené rozprávky a vianočné filmy sa tento rok tešia a s kým sa na ne radi pozrú? Aké aktivity tentorok počas Vianoc plánujú a ako všeobecne strávia blížiace sa sviatky? Výsledky prieskumu prináša spoločnosť Nielsen Admosphere Slovakia. Výskum sa uskutočnil na vzorke päťsto respondentov zo slovenskej aktívnej internetovej populácie staršej ako 15 rokov.
Väčšina Slovákov si tento rok plánuje užiť Vianoce doma v rodinnom kruhu. Tieto plány má 73 % opýtaných z internetovej populácie. Zhruba štvrtina respondentov potom plánuje stráviť vianočné sviatky doma s partnerom či partnerkou (22 %), niektorí zas u svojich rodičov (15 %) a len malé percento zostane na sviatky doma o samote (4 %) alebo ich prežije so svojimi priateľmi (3 %).
Väčšina opýtaných sa chystá prežiť tohtoročné sviatky v pohodlí domova a odpočívať (70 %), alebo vyraziť na návštevu k rodine a známym (59 %). Niektorí respondenti však plánujú zostať aktívni a počas Vianoc si dopriať pohyb alebo šport.
Približne tretina internetových Slovákov teda bude aktívne odpočívať pri prechádzkach a ľahkej turistike (32 %), menej opýtaných má potom v pláne vyraziť za zimnými športami, ako je lyžovanie, jazda na snowboarde alebo bežkovanie (12 %). Je len malé množstvo respondentov, ktorí sa naopak chystajú cestovať (5 %). Pre aktívne Vianoce sa viac než iné vzdelanostné skupiny vyslovili vysokoškoláci, pre zimné športy potom tiež opýtaní vo veku do 34 rokov.
Čo sa týka vianočných rozprávok a filmov, tešia sa opýtaní predovšetkým na známe rozprávky, ako sú Tri oriešky pre Popolušku (54 %), Mrázik (45 %) a Perinbaba (43 %). V menšej miere potom taktiež na Princeznú so zlatou hviezdou (25 %) a Bol raz jeden kráľ (19 %). Na sledovanie uvedených rozprávok počas tohtoročných Vianoc sa teší vyššie percento žien než mužov. Z obľúbených vianočných filmov sa potom opýtaní budú radi pozerať na S tebou ma baví svet (37 %), Sám doma (32 %) a Pelíšky (20 %).
Opýtaní, ktorí chcú tento rok vidieť niektoré z uvedených rozprávok alebo filmov, ich najčastejšie sledujú s celou rodinou (56 %), pričom túto možnosť vybrali skôr ľudia vo veku nad 35 let. Menej potom sa opýtaní na rozprávky a filmy pozerajú so svojim partnerom či partnerkou (21 %) alebo o samote (15 %), čo tvrdí mierne viac starších z vekovej kategórie nad 55 rokov.