Názvy svetových metropol nahradili významné európske rieky. ČSOB predstavuje nové vizuály platobných kariet, pri ktorých stavila práve na ich symboliku rozvoja, bohatstva a budovania komunikácie. Tonalitou kariet chce zdôrazniť, že je modernou bankou, pre ktorú je každý klient výnimočný, tak ako je výnimočný a dôležitý tok rieky v každom meste.
Autorom kreatívneho návrhu je agentúra MUW Saatchi & Saatchi.
„V dnešnej uponáhľanej ére neuškodí trochu sentimentu, a preto sme sa paradoxne vrátili k začiatkom. Ľudia sa odjakživa usídľovali pri riekach. Stali sa pre nich zdrojom obživy, slúžili ako obchodné trasy a časom na nich vyrástli významné mestá. Práve preto sme sa pri dizajnovaní nových kariet rozhodli pracovať s touto topografiou. Na našich nových kartách nájdu klienti krivky Temže, Vltavy, Sprévy a Dunaja – riek, na ktorých vyrástli významné svetové finančné centrá. Klient sa ich používaním na chvíľu symbolicky ocitá v Londýne, Prahe, v Berlíne či Budapešti a obrazne sa stáva súčasťou svetového obchodu,“ hovorí Mária Horváthová, manažérka oddelenia komunikácie ČSOB.
Diskusie o výbere nového dizajnu trvali niekoľko mesiacov, nakoľko ide po šiestich rokoch o významnú zmenu. Banka mení vizuál tak debetných, ako aj kreditných kariet pre retailových aj biznis klientov. „V ČSOB sme si vedomí toho, že dizajn platobnej karty je „fyzickým zosobnením“ banky, ktorú klient používa každý deň. Preto bol pre nás výber veľmi dôležitý,“ dodáva Horváthová.
V prípade takýchto zmien je pre ČSOB dôležitá komunikácia aj smerom k zamestnancom, teda takmer 3000 ambasádorom značky. Zamestnanci si preto môžu prelistovať nové karty každý deň, a to pri prechode vstupnými dverami do centrály, na ktorých sú vizuály kariet umiestnené.
Vizitka kampane:
Klient: ČSOB
Creative Director: Jaroslav Vígh
Art Director: Marek Sivý
Strategy: Klaudia Linkeschová
Head Account Manager: Anh Doan
Account Manager: Hanka Krupová