Prieskum agentúry MEDIAN SK hodnotil najlepšie komunikujúcu firmu na Slovensku, a to v piatich kategóriách. Porota udelila aj šesť cien verejnosti, o ktorých rozhodlo vyše 45-tisíc hlasujúcich.
Po prvý raz v histórii súťaže vyhlasovala aj Osobnosť marketingovej komunikácie. Premiérové ocenenie si prebral Tomáš Bezák, vedúci úseku komunikácie Lidl. Cenu agentúry 2019 získala za oba prihlásené projekty Poštová banka.
LIDL Komunikátor roka 2019
Lidl si obhájil prvenstvo a potvrdil status najlepšie komunikujúcej spoločnosti v kategórii Obchodné reťazce, zároveň oslovil najväčší počet zákazníkov v hlasovaní verejnosti. A k tomu získal aj Absolútnu cenu verejnosti 2019 za všetky spoločnosti dokopy. U odbornej poroty zarezonoval kampaňou Chlieb lacnejší bude!, za ktorú si prisvojil víťazstvo v kategórii Inovatívny marketingový prístup.
„Je skvelé, že sa nám dlhodobo darí uspieť v prieskume a hlasovaní verejnosti. Vnímame to ako potvrdenie toho, že sme pre našich zákazníkov naozaj správna voľba. Je to zásluha všetkých kolegýň a kolekov – v predajniach, na sklade i na centrále, ktorí tvoria Lidl a ktorým patrí veľké ďakujem za to, že denne robia maximum pre to, aby boli naši zákazníci spokojní,“ uviedol Tomáš Bezák. (Na obrázku s Jindřichom Bardonom vpravo).
Prekvapením večera boli jednoznačne 4-ka a Hyundai, ktorým sa podarilo poraziť stabilných víťazov hlasovania verejnosti v rámci svojich kategórií, O2 a Škodu. „Ceníme si toto ocenenie, pretože vyjadruje názor našich zákazníkov a širokej verejnosti. Už dlho hovoríme – sme 4-ka, ale chceme byť vaša jednotka,“ zhodnotil Roland Kyška, riaditeľ pre marketing a komunikáciu SWAN Mobile.
Aktuálny ročník bol mimoriadne úspešný aj pre Poštovú banku. Cenu agentúry 2019 získala v kategórii Starostlivosť o zákazníka s prepracovaným projektom Klientsky newsletter. To, že sa starajú nielen o zákazníkov, ale myslia aj na svojich zamestnancov potvrdili víťazným projektom Zbohom dress code v kategórii Interná komunikácia. „Ocenenie HERMES Komunikátor roka 2019 si veľmi vážime. Je významnou spätnou väzbou celoročnej práce interného tímu Poštovej banky a zrkadlom toho, že to, čo robíme, robíme s radosťou a veríme, že dobre,“ dodala Lýdia Žáčková, hovorkyňa Poštovej banky.
Príležitosť pre mladých kreatívcov
Vyvrcholením galavečera bolo predstavenie a krst digitálnej platformy HERMES Akadémia komunikácie. „S veľkou radosťou sme uviedli do „marketingových vôd“ tento ambiciózny projekt, ktorý poskytne môžnosť študentom a mladým kreatívcom priniesť svieži vánok do komunikácie najväčších spoločností na Slovensku,"prezradila hlavný zámer projektu Tina Gvušč, organizátorka súťaže z agentúry 2lovebrands, ktorá stojí aj za jeho samotnou ideou.
Prvým „odvážnym“ partnerom projektu sa stala Prvá stavebná sporiteľňa. „Ďakujeme za prejavenú dôveru a veríme, že sa do projektu zapojí čo najviac spoločností, pretože veľkí by mali tým menším – šikovným študentom s potenciálom, podať pomocnú ruku a dať príležitosť na rozvoj ich talentu," uzavrela Gvušč.
Ocenenie Hermes Komunikátor roka 2019 na základe výsledkov prieskumu MEDIAN SK získali:
Bankovníctvo
1. VÚB
2. Slovenská sporiteľňa
3. Poštová banka
Poisťovníctvo
1. Union poisťovňa
2. Allianz-Slovenská poisťovňa
3. Kooperativa
Telekomunikácie
1. Orange
2. O2
3. Slovak Telekom
Obchodné reťace
1. Lidl
2. Kaufland
3. Coop Jednota
Automobily
1. Škoda
2. KIA
3. Peugeo
O víťazoch CENY VEREJNOSTI 2019 rozhodlo tento rok v online hlasovaní až 45 899 hlasov. Ocenenia získali:
Bankovníctvo
Slovenská sporiteľňa
Poisťovníctvo
Allianz-Slovenská poisťovňa
Telekomunikácie
4-ka
Obchodné reťazce
Lidl
Automobily
Hyundai
Absolútnu cenu verejnosti získal: Lidl.
Cenu agentúry 2019 v kategórii Inovatívny marketingový prístup a Spoločenská zodpovednosť získali projekty:
- Starostlivosť o zákazníka - Poštová banka za Klientsky newsletter
- Najlepší interiér predajného priestoru - COOP Jednota za projekt Otvorenie supermarketu inšpirovaného ľudovým umením v Detve
- Najefektívnejšie využitie nových médií - Slovenská sporiteľňa za projekt Tak som tu zas
- Inovatívny marketingový prístup - Prvá stavebná sporiteľňa za Logovariácie
- Inovatívny marketingový prístup - Lidl za kampaň: Chlieb lacnejší bude!
- Interná komunikácia - Poštová banka za kampaň: Zbohom Dress code
- Spoločenská zodpovednosť - KRAJ za projekt Adoptuj úľ
- Spoločenská zodpovednosť - Kaufland za Čerstvé hlavičky