Kantar sa v najnovšom realizovanom prieskume zameral na slovenské spoločnosti, ktoré "propagujú produkt, ktorý podporuje rozvoj trvalej udržateľnosti, alebo v ich reklame vyzdvihujú trvalú udržateľnosť alebo zvyšujú povedomie o životnom prostredí (ekologická stopa, odpad, triedenie, recyklácia použitého oleja, grantové výzvy a pod.)."
Z prieskumu v časovom rozmedzí od roku 2017 do polovice tohto roka skúmala agentúra okrem výdavkov aj kreatívy týkajúce sa tejto problematiky. Od roku 2017 pribudlo reklám s témou trvalo udržateľného rozvoja iba 406 , čo je za rok a pol pri veľkom množstve reklamy malé množstvo.
Medziročne stúpajú výdavky o približne 15 percent. Značky v kategórii udržateľného rozvoja komunikovali najviac prostredníctvom rádia, kde sprostredkovali poslucháčom 288 reklám. Na druhom mieste sú časopisy, v ktorých sa objavilo 82 reklám s tematikou udržateľného rozvoja a na treťom mieste sú noviny s počtom 58 reklám.
Celkovo udržateľný rozvoj komunikovalo 16 zadávateľov. Najviac reklám predstavila Slovenská agentúra životného prostredia.
Najviac aktívnym sektorom podľa výdavkov v oblasti udržateľného rozvoja sú služby.
V top desiatke médií, ktoré majú najvyššie výdavky v tejto oblasti vedie Slovenka, za ňou Plus JEDEN DEŇ a Eurotelevízia.
Najviac výdavkov do reklám s odkazom udržateľného rozvoja má Slovenská agentúra životného prostredia, za ňou Nadácia Ekopolis a tretie miesto patrí Slovnaftu.