Sme Neopublic. Jedna z najznámejších domácich public relations agentúr. Keď neviete, čo znamená public relations, nevadí. Vedzte, že to nevieme častokrát vysvetliť ani našim rodičom a už vôbec nie našim babkám. PR je vlastne taká reklama bez obrázkov. V krátkosti. Naša hlavná práca je byť prostredníkom medzi firmami a médiami (novinármi) respektíve jej zákazníkmi.
Veľká väčšina našej práce je o písaní textov. Destilujeme informácie a hľadáme vhodné slová, aby sme obsah často nezáživného charakteru dostali z bodu A (rozumej firma) do bodu B (rozumej konečný zákazník). Prostredníkom medzi bodom A a bodom B je nejaký nástroj alebo médium, ktorý vám obsah doručí. Ak teda nechcete posielať listy alebo poštové holuby. Je to napríklad Nový čas, Facebook, televízia Markíza alebo dokonca aj vlastný web.
Prinášame príbeh o tom, ako už vytvorený (a samozrejme, super zaujímavý a atraktívny obsah) dostať rýchlo a efektívne z bodu A do bodu B. Ako hovorí Filip Kuna zo Strossle , ale aj viacerí marketingoví odborníci, obsah je KING, ale distribúcia je KING-KONG. Na pár prípadových štúdiách vám ukážeme, že do svojho komunikačného mixu môžete zaradiť ďalší zaujímavý nástroj, ktorý funguje, prináša veľmi dobré výsledky a viete si ho spravovať sami. Vitaj, Strossle. Výhody sú prosté. Ak máte obsah, do 15 minút viete byť v top 100 prestížnych slovenských médiách. Krízovka? Nový produkt? Dôležité oznámenie? Strossle je silný nástroj v rukách komunikačných profesionálov, ktorí vedia pracovať s rôznymi komunikačnými príležitosťami
Propagácia liečiv nie je jednoduchá
Mali sme dve výzvy. Spoločnosti Bausch + Health, výrobcu zdravotníckej pomôcky Vividrin Ectoin a Gedeon Richter, výrobcu výživového doplnku s hémovým železom Globifer forte. Liečivá majú samostatné webové stránky, aby pozornosť zákazníka nebola roztrieštená.
V Neopublicu sme sa rozhodli napísať články s radami pre konečného užívateľa, ako sa najlepšie vysporiadať s alergiou či nedostatkom železa v tele. A následne poslať tieto články smerom k zákazníkom.
Cez odporúčacie okná ste rýchlo na viac než 100 slovenských špičkových weboch, kde cielite na zákazníkov v čítacej nálade a pripravených konzumovať váš obsah. Ak máte dobre zvládnutý nadpis, človek klikne.
Výhoda Strosslu je, že napríklad taká reklama na Google je komplikovaná kvôli prísnym pravidlám. Pokiaľ je účinná látka v lieku u nás voľnopredajná, ale v USA na predpis, Google vám žiaľ nedovolí spustiť reklamu. Propagácia cez najväčší vyhľadávač sa riadi americkými zákonmi a je kontrolovaná robotmi, takže spustenie kampane s liekmi je veľmi ťažké. Preto bol Strossle zvolený ako ideálny kanál na dosiahnutie vytýčených cieľov.
Kampane si nahadzujete sami
Mali sme možnosť vyskúšať manažovať si kampaň úplne sami. Cez Marketplace vieme jednoduchšie kontrolovať rozpočet, posielať priebežné výsledky klientovi, aj skúšať rôzne kreatívy. Nastaviť môžete viacero kreatív kvôli testovaniu, ktoré obrázky a nadpisy sú najúspešnejšie. Vďaka tomu neskôr určíte víťaznú verziu a na tú pre dosiahnutie čo najlepších výsledkov presuniete zvyšný rozpočet.
Svojpomocne, vo vlastnej réžií
Kampane môžete meniť a upravovať aj počas jej trvania. Vypnúť tie nadpisy, ktoré majú malé CTR a naopak podporiť tie, ktoré sú vyššie. Najlepší z nadpisov získal nadpriemerné CTR 0,96 percent. Navyše dĺžka návštevy zo siete Strossle bola vyššia, než od ľudí prichádzajúcich na web priamo.
Veľký potenciál pre rýchly obsah
Marketplace od Strossle je super v prípade rýchleho doručenia obsahu k vašim zákazníkom. Viete fungovať aj mikrokampaňovo. Čiže vydáte tlačovú správu, spravíte k nej sexy nadpis a fotku, dáte 300 eur a získate cca 750 relevantných klikov. Ak si analyzujete dáta v Google Analytics, zistíte, že čas ľudí strávených na stránke (na vašej tlačovej správe) je ďaleko vyšší ako z Facebooku či iných sociálnych sietí. Proste, kvalita návštevy je vyššia.
Čo je ešte ďalšia markantná výhoda, je spätná väzba. Ak začnete Strossle používať pravidelne, porovnáte si CTR a čas strávený na stránke, získate namakané dáta o svojom obsahu. Čo funguje, na čo ľudia reagujú, aký obsah ich zaujíma. My napríklad často využívame Strossle aj na testing kampaní. Za pár eur dostanete veľmi jasný feedback na váš nápad. Teraz dáme aj jednu radu zadarmo. Prekvapivo, nefunguje pozitívna ale negatívna motivácia. Ak strašíte v nadpise, získate neporovnateľne vyššie CTR ako keď dáte niečo pozitívne.
My Strossle využívame ako jeden z veľmi silných distribučných nástrojov. Po Google organike a priamych návštevách, a samozrejme po klasickom PR je Strossle naša voľba číslo štyri. Dnes reálne nemáte efektívnejší nástroj, ako za 15 minút dostať do 100 top slovenských médií vašu správu. Tak rýchlo to ani v PR nevieme.