StoryEditor

Najlepšie reklamy sveta. Ocenenie získali médiá, spoločensky zodpovedné kampane a aj Nike

05.07.2019, 06:00
Autor:
pzpz
Ponúkame prehľad kampaní, ktoré si z Cannes Lions odniesli ocenenie Grand Prix.

Najvýznamnejší festival reklamy Cannes Lions je za nami. 66. ročník opäť priniesol zaujímavé prednášky a nekonečno inšpirácie. Množstvo ocenených prác nám ukázalo, ako má vyzerať reklama a tie najlepšie, ktoré získali najvyššie ocenenie Grand Prix pripomíname ešte raz.

Spoločenská zodpovednosť sa v poslednom období stáva dôležitou témou a to potvrdili aj porotcovia na Cannes Lions. Grand Prix vyhralo veľa prác, ktoré rôznymi spôsobmi prispievali k zvýhodneniu akokoľvek postihnutých osôb.

Design Grand Prix si odniesol projekt od Google- Creatability- súbor experimentov navrhnutých tak, aby boli tvorivé nástroje prístupné pre ľudí so zdravotným postihnutím.

Health and Wellness Grand Prix putovalo do Ikei za prácu ThisAbles. Značka pripravila sadu adaptovaných prodektov, prístupných pre osoby so zdravotným poistením.

V kategórii Innovation patrí najvyššie ocenenie kampani See Sound. Zariadenie, ktoré upozorňuje ľudí so sluchovým postihnutím na dôležité zvuky. Spoločnosť Wavio nahrala databázu miliónov zvukov a preniesla ich pomocou umelej inteligencie do zariadení, ktoré sú v zástrčke a do mobilu „vysielajú“ zvukové informácie pomocou textových správ.

Bez ocenenia Grand Prix neodišiel ani Xbox, ktorý vytvoril adaptívny ovládač spoločnosti Microsoft, ktorý umožňuje deťom so zdravotným postihnutím hrať videohry presne tak, ako to dokážu absolútne zdravé deti. Predseda poroty Jaime Mandelbaum vysvetlil, že Microsoft dostal Grand Prix za to, že nielen mení vzťah spotrebiteľov k značke, ale má nadpriemerný vplyv na životy.

Zaujímavosťou tohto ročníka bolo veľké množstvo reklám, ktorých zadávateľom boli médiá. Nebýva zvykom, aby kategóriu Film Craft vyhrala kampaň médií. Tentokrát sa tak stalo a Grand Prix si odniesla kampaň New York Times, ktorá mapuje cestu novinára za pravdou.

Ďalšie Grand Prix pre médiá v kategórii Print & Publishing. Vydavateľstvo libanonských novín An- Nahar sa rozhodlo po niekoľkých mesiacoch bez vlády vydať prázdne vydanie. Myšlienka kampane bola postavená na otázke, prečo by mali pracovať novinári, keď politici nepracujú.  

Po vydaní prázdneho vydania šéfredaktor novín vyzval občanov, aby ho použili na napísanie vlastných titulkov a posielanie správ politikom cez sociálne médiá. Porotca Olivier Altmann vysvetlil, že rozhodnutie poroty bolo veľmi jednoduché a rýchle: „Bolo to jednohlasné. Udelenie Grand Prix v tejto kategórií trvalo asi päť sekúnd.“  

Najvyššie ocenenie získalo aj HBO za prácu, ktorú pre nich pripravila agentúra 360I New York. Cieľom kampane bolo odpromovať seriál Westworld. Urobili tak prostredníctvom fiktívnej hlasovej hry The Maze, ktorú si mohli záujemcovia zahrať pomocou hlasového asistenta od Amazonu. Na to aby sa ľudia zapojili do hry vo fiktívnom svete stačia tri slová: „Alexa open Westworld“

Porotcovia sa zhodli, že kampaň, po niekoľkých pokusoch použiť Alexu v reklame, prvýkrát vypálila správnym smerom a využila interakciu so spotrebiteľmi. Práca podľa nich inovatívne posúva hranice pracovania s hlasom a hlasovými asistentmi ako takými.

Okrem spomenutých tém sa vo veľkom skloňovala spoločnosť Nike. Na festivale kreativity vo Francúzsku bola ocenená Grand Prix štyrikrát.

Outdoor Grand Prix získala značka za kontroverznú reklamu Dream crazy, ktorej hravným predstaviteľom je hráč amerického futbalu Colin Kaepernick. Napriek tomu, že kampaň rezonovala najviac v online, paradoxne v Cannes jej najvyššie ocenenie udelila porota kategórii OOH a aj v kategórii Inaugural entertainment for sport.

Youtube

​Media Grand Prix patrí projektu Air Max Graffiti Store. Kampaň ukázala, ako spojiť kreativitu s technológiou a zároveň zakomponovala brazílsku graffiti kultúru. Porota označila prácu za neuveriteľný príklad toho, aká je značka statočná a nebála sa pustiť do niečoho, čo už bolo súčasťou kultúry mesta.

Craft Grand Prix získali tento rok tri práce. O jednej pre New York Times sme písali vyššie a v podkategórii Industry Craft sa dostávame opäť k Nike. Kampaň z Momentum Worldwide New York a Momentum Kanada, ktorá transformovala starý kostol v Chicagu na kultúrne a športové centrum pre deti, ktorý im poskytuje bezpečný priestor na hranie.

01 - Modified: 2019-06-19 10:51:20 - Feat.: 0 - Title: Cannes Ideas Róberta Slováka: Ako reklama môže urobiť niečo pre zdravie 02 - Modified: 2019-06-19 10:59:50 - Feat.: 0 - Title: Cannes Ideas Róberta Slováka: Špeciálna pantone farba upozorňuje na problémy v Kanade 03 - Modified: 2019-06-19 12:57:44 - Feat.: 0 - Title: Cannes Lions 2019: Prví víťazi Grand Prix 04 - Modified: 2019-06-21 08:26:48 - Feat.: 0 - Title: Cannes Lions 2019: Grand Prix pre Burger King, pomoc nepočujúcim či Xbox prispôsobený pre zdravotne postihnuté deti 05 - Modified: 2019-06-21 09:00:07 - Feat.: 0 - Title: Cannes Lions 2019: Grand Prix získala kniha tampónov a nabúranie Fortnite 06 - Modified: 2019-06-21 09:33:54 - Feat.: 0 - Title: Cannes Ideas Róberta Slováka: Vedeli ste, že ženy majú pri autonehodách vážnejšie zranenia ako muži? Ako Volvo s touto otázkou riešilo bezpečnosť 07 - Modified: 2019-07-02 12:27:42 - Feat.: 0 - Title: Cannes Lions je najlepšia škola pre vaše ego. Píše Jaroslav Vígh
01 - Modified: 2019-07-02 12:27:42 - Feat.: - Title: Cannes Lions je najlepšia škola pre vaše ego. Píše Jaroslav Vígh 02 - Modified: 2019-06-21 08:26:48 - Feat.: - Title: Cannes Lions 2019: Grand Prix pre Burger King, pomoc nepočujúcim či Xbox prispôsobený pre zdravotne postihnuté deti 03 - Modified: 2019-06-21 09:00:07 - Feat.: - Title: Cannes Lions 2019: Grand Prix získala kniha tampónov a nabúranie Fortnite 04 - Modified: 2019-06-19 10:59:50 - Feat.: - Title: Cannes Ideas Róberta Slováka: Špeciálna pantone farba upozorňuje na problémy v Kanade 05 - Modified: 2019-06-19 12:57:44 - Feat.: - Title: Cannes Lions 2019: Prví víťazi Grand Prix
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
14. november 2024 13:38