Začiatok leta prináša na televízne obrazovky poriadne mrazivú pochúťku. Reč je o hororovej desaťdielnej novinke NOS4A2, ktorá vystrašila aj svetoznámeho autora bestsellerov Stephena Kinga. Seriál divákov prenesie do ľadom zamrznutej Vianočnej ríše, v ktorej sa nesmrteľný Charlie Manx živí nevinnými dušami detí. Spusteniu seriálovej novinky predchádzala netradičná kampaň v spolupráci s Expl0itedom, ktorá trhla youtuberov rekord. Kampaň zastrešila agentúra PR Clinic.
Časy načačkaných upírov žiariacich na slnku, ktorí vám z tela vyciciavajú krv, sú spolu s Twilightom dávno preč. Seriál NOS4A2 otvára úplne novú dimenziu upírskych seriálov. Zachary Quinto (nominovaný na Emmy) stvárňuje hlavnú postavu Charlieho Manxa - nesmrteľnej bytosti, ktorá sa živí dušami detí a unáša ich do svojej zvrátenej, ľadom zamrznutej Vianočnej ríše. V tej potom uviaznutí nešťastníci deň čo deň prežívajú Štedrý deň.
Nešťastie a smútok majú vstup zakázaný
Nový a netradičný príbeh o upíroch si vyslúžil rovnako netradičnú komunikačnú kampaň, s ktorou prišla agentúra PR Clinic s youtuberom Expl0itedom. Ten natočil video, ktoré dalo kontentu na YouTube úplne iný rozmer. A to sa aj vyplatilo. Už za prvé dve hodiny trhli videnia youtuberov rekord a dosiahli číslo 100 000. Po necelých dvoch dňoch sa číslo vyšplhalo na viac ako štvrť milióna. Za seba hovoria aj viac ako 27-tisíc like-ov za 24 hodín či nadpriemerné výsledky v dopozeranosti videa.
A čo stojí za úspechom videa? Tentokrát sa pranky typické pre Expl0iteda dali bokom, aj napriek tomu, že by sa s dominantou témou seriálu, únosom do Vianočnej ríše, dali prepojiť. Agentúra spolu s youtuberom stavili na úprimnosť a spontánnosť, výsledkom čoho sa stalo video plné zábavy, akcie a prirodzeného prepojenia na kľúčové prvky seriálu NOS4A2. „Milujem robiť veci inak a toto video bola radosť točiť. Fanúšikovia to cítia a nespočetné množstvo nádherných komentárov je toho dôkazom. Takmer 100 000 pozretí za 2 hodiny sú len čerešničkou na torte a dôkazom, že to, čo robím už 7 rokov, je stále fresh,“ povedal o kampani youtuber Expl0ited.
Súčasťou netradičného promo videa sa stala adrenalínová jazda v nadupanom aute, ktorú youtuber prepojil s hlavnou hrdinkou seriálu Vic McQueen (Ashleigh Cummings). Tá prežíva adrenalín na motorke, keď sa vďaka jej nadprirodzeným schopnostiam snaží skrížiť cestu nesmrteľnému Charliemu Manxovi a zachrániť deti uväznené v ríši Vianoc. Video tiež odkazuje aj na zoznam poslušných a neposlušných detí či tajomné Scrabble, ktoré hlavnej hrdinke pomáha pri pátraní stratených detí. Video zverejnené na YouTube je sprevádzané komunikáciou na sociálnych sieťach. Počas nej sa Expl0 zmenil na samotného Charlieho Manxa, no stať sa ním môže každý. Stačí na seba vo facebooku či instagrame namieriť smartfón, spustiť nos4a2.com/manx a razom sa zmeníte na tvora/netvora.
„BTL kampaň s youtuberom Expl0itedom je súčasťou komplexnej kampane na propagáciu seriálu NOS4A2. Jej ďalším súčasťami bola štandardná PR komunikácia naprieč kultúrnymi, seriálovými a lifestylovými médiami, B2B komunikácia cez komunikačné kanály televíznych operátorov a priestor pre printovú inzerciu, online bannery vo vybraných médiách a spotová kampaň v rádiách. Všetko bolo cielené na špecifickú skupinu divákov stanice AMC,“ uviedol Jan Huk, PR manažér AMC Networks International – Central and Northern Europe.
Seriál NOS4A2 je produkovaný štúdiom AMC v spolupráci so spoločnosťou Tornate Television. Vychádza z rovnomenného knižného bestselleru od spisovateľa Joe Hilla (syn Stephena Kinga) a natáčal sa na Rhode Island v USA.
„It´s balls to the wall scary,“ (v preklade brutálne strašidelný). To povedal o seriáli NOS4A2 práve samotný Stephen King, autor kultových hororov ako To, Carrie či Osvietenie. A to je tá najlepšia referencia, akú môže mysteriózny príbeh dostať. NOS4A2 sledujte od 6. júna každý štvrtok o 22:00 hod. na televíznej stanici AMC.