Posledný, dvadsiaty druhý film z dielne Marvel spôsobil ošiaľ. Za niekoľko dní zarobil viac ako 1,2 miliardy dolárov. Niektorí analytici predpokladajú, že je možnosť prekonania rekordu, ktorý má Avatar so zárobkom 2,787 miliardy dolárov. Ukážu to však až výsledky návštevnosti kín z nasledujúceho víkendu.
Avengers: Endgame zatiaľ za pár dní dosiahol niekoľko rekordov:
- Ide o druhý tohtoročný miliardový film od Marvel a celkovo ôsmy miliardový film štúdia.
- Štvrtkový opening zarobil v USA 60 miliónov dolárov, pokoril tak rekord z roku 2015, kedy Star Wars: The Force Awakens zarobili 57 miliónov.
- Piatkový opening dosiahol v USA 158,3 miliónov dolárov.
- Rekordy v Číne: Otvárací deň zarobil 104,7 milióna dolárov a za víkend spolu 330,5 miliónov dolárov.
- Najväčší otvárací víkend celosvetovo v hodnote 1,209 miliardy dolárov.
Záverečný diel filmovej ságy odštartoval rekordne aj v slovenských kinách. Za prvé štyri dni premietania od štvrtka 25. apríla videlo film Avengers: Endgame na Slovensku 120 697 ľudí. So stredajšími predpremiérami dosiahla návštevnosť už 132 652 divákov.
Doterajším rekordmanom bol film Mimoni, ktorý mal premiéru 25. júna 2015 a ktorý za prvý víkend videlo 109 475 divákov. Jediným ďalším filmom v novodobej histórii na Slovensku s víkendovou návštevnosťou nad stotisíc divákov bolo Päťdesiat odtieňov sivej (108 094 divákov).
O nedočkavosti fanúšikov svedčí aj štatistika Socialbakers, ktorá ukazuje, že od apríla v roku 2014 má Endgame spomedzi Avengers filmov na Facebooku najviac pozornosti. Od januára sa na sociálnej sieti objavilo viac ako päť tisíc príspevkov s hashtagom, ktorý súvisí s Avengers: Endgame.
Ďalšia štatistika ukazuje, že prvé miesto v top 20 filmových profilov na Instagrame s najväčším engagementom má Avengers: Endgame, ktorý má takmer raz toľko interakcií ako Star Wars. Predbehol tiež Bohemian Rhapsody o 20 tisíc interakcií aj Harry Potter filmy a A Star Is Born.
Na prichádzajúci záver série filmov o Avengers upozornili aj celosvetovo známe značky, vybrali sme ukážku niekoľkých.
Pravdepodobne najviac fanúšikov zaujal Google, ktorý pridal funkciu odstraňujúcu výsledky vyhľadávania. Používatelia, ktorí si do vyhľadávača zadali výraz Thanos a klikli na rukavicu v informačnom poli, zapríčinili zmiznutie viacerých výsledkov vyhľadávania. Vytratili sa jeden po druhom sami od seba a zobrazilo sa iba niekoľko.
Technologická spoločnosť tiež predstavila Google Pixel 3 telefón, ktorý má funkciu s rozšírenou realitou „Playmoji“. Pozrite sa, ako to funguje.
Podobnú funkciu promoval Walmart už v roku 2012.
Predstavte si, že musíte šoférovať a dávať pozor na premávku zatiaľ čo na uliciach bojujú Avengers. Hertz odporúča, aby ste sa najprv poistili a nič neriskovali.
Twitter prispel k ošiaľu so 40 emojis Avengerov.
Discover all 40 of the Marvel Studios’ #AvengersEndgame Twitter emojis by @100Soft! pic.twitter.com/c4EDgRkDJd
— Marvel Studios (@MarvelStudios) 16. apríla 2019
Coca- Cola predstavila reklamu, v ktorej dievčine k tomu, aby prišla na čas do kina pomôže Coca- Cola. Dodá jej silu, ktorou sú charakteristické hlavné postavy a tak splní misiu a stihne sa dostaviť na miesto premietania.
McDonald's pripravil špeciálnu ponuku produktov Happy Meal pre deti. Do 20. mája sú k dispozícii rôzne dizajny boxov, z ktorého každý obsahuje inú postavičku reprezentujúcu Avenger hrdinov.
Audi ako sponzor filmu v spote oznamuje, že Kapirán Marvel sa vracia na Zem.
Adidas si pre fanúšikov Marvel filmov pripravil limitovanú edíciu produktov „Heroes Among Us“ s Avenger tematikou. Predaj tenisiek spustil 26. apríla v cenovom rozhraní 110- 180 dolárov. V kolekcii je okrem štýlových tenisiek k dispozícii aj mikina.
Mastercard sa spojil s Marvel Studios a organizáciou Stad Up To Cancer. Kampaň sa zameriava na superhrdinov v reálnom živote, ktorými sú ľudia bojujúci s rakovinou.
Správu budeme aktualizovať o iniciatívy ďalších značiek.