archív
StoryEditor

Peter Ehrenberger: V réžii reklám je to, čo som zatiaľ nakrútil, len štart

26.04.2019, 08:24
Predstavujeme Talenty z brandže.

Predstavujeme režiséra Petra Ehrenbergera, ktorému sme položili zopár nielen pracovných otázok. Peter začínal v postprodukcii, 6 rokov žil vo Francúzsku, kde sa živil filmovaním pre United Nations, od roku 2017 je naspäť na Slovensku a venuje sa réžii reklám. Je autorom kampaní pre Absolut, Tatra banku, Popradskú kávu, Lindeni, Poštovú Banku, Oriflame, Kaufland, Lidl, Orange, spotov pre Matúša Valla, Bistro, Rexonu a ďalších. Za Popradskú kávu získal zlatú Effie a strieborný Klinec. Klince si odniesol aj za prácu Fantomas pre Poštovú banku, kampaň Lidl Máme vlastné značky a RytmusShopping. Je podpísaný aj pod virálnym videom Citroen Sagan Parking, ktoré bolo ocenené na Golden Drum. 

Aká je najlepšia rada, akú ste dostali? A od koho?
Všetko, čo robíš, rob najlepšie, ako vieš. Spoznaj prirodzenosť svojej mysle, nemaj pochybnosti a integruj toto poznanie do každodenného života. Chögyal Namkhai Norbu (1938 – 2018), môj učiteľ.

Čoho ste sa museli vzdať, aby ste mohli robiť to, čo robíte?
Dnes som sa musel vzdať niekoľkých freeridových jázd s kamarátmi na krásne zasnežených horách, aby som (okrem iného) mohol napísať týchto pár riadkov. Každý deň sa musím niečoho vzdať, aby som mohol robiť to, čo robím, ale nevnímam to ako stratu. Žijem mojou prácou a baví ma to.

Čo najdôležitejšie ste si naplánovali na tento rok?
S mojou partner-in-crime Vidary intenzívne pracujeme na našom geneticko-inžinierskom experimente stvoriť druhého franko-lao-slováka. Okrem toho mám naplánovanú ešte prechádzku v horskom parku, strávenie leta v našom polorozbitom karavane a natočenie krátkeho tanečného sci-fi filmu.

Ktorý z vašich snov ešte chcete dosiahnuť?
Mám všetko, čo som chcel. Zostalo už len zopár drobností: zachrániť biodiverzitu, ľudstvo a planétu. Veľmi by som si totiž prial chodiť s mojimi deťmi na hory a jazdiť v prašane backcountry či surfovať v oceáne obklopený farebnými rybičkami, nie igelitovými taškami.

Čo vás najviac motivuje?
Pohľad dieťaťa, pohľad ženy, pohľad starého človeka.

Akú radu by ste dali svojmu 18-ročnému ja?
Upokoj sa. Čím viac si v pohode sám so sebou, tým lepší si vo všetkom. Teraz si sadni na zadok, veľa čítaj, uč sa a rozmýšľaj. Potom vstaň, precestuj svet a užívaj si každý deň najlepšie ako vieš.

Najpoužívanejšia aplikácia v práci?
S.M.T.H. (Send Me To Heaven).

Najobľúbenejšia aplikácia celkovo?
Drunk Dial NO!

Najlepšia práca na slovenskom trhu za posledné obdobie?
INDFRAME (BKP X SNG)

Práca, na ktorú ste najviac hrdý?
Môj tri a pol ročný syn Edgar. Veľa sa od neho učím každý deň. Učí ma trpezlivosti, pozornosti, zodpovednosti, zmyslu pre humor a mnohým ďalším veciam. Čo sa týka reklám – nie som hrdý na žiadnu svoju prácu. Réžii reklám som sa začal venovať len pred rokom a pol po mojom návrate na Slovensko. Toto je len štart. V každom prípade, teším sa, že viaceré veci zafungovali celkom fajn a mali dobrú odozvu. Najmä Absolut, Popradská, Tatra Banka...

Najlepšie komunikujúci zahraničný brand?
Bavia ma reklamy napríklad od Gucci, Apple, Honda, Nike.

Najlepšie komunikujúci lokálny brand?
Team Vallo. Myslím, že to robia výborne. Lepšie je už len Zomri.

Koho v brandži najviac obdivujete?
Tých ľudí je pomerne veľa. Hiro Murai, Traktor, Warren Fu, Roman Coppola, Mark Romanek, Andre Stringer, Young Replicant, Spike Jonze, Ivan Zachariáš, Michel Gondry... Ale netreba chodiť ďaleko, páčia sa mi aj niektoré skvelé veci od Milana Baloga, Romana Valenta a iných talentovaných režisérov z našich končín.

Čím ste chceli odmalička byť?
Režisér klipov Beastie Boys. Život však chcel, aby som režíroval klipy T. Hafnerovi.

Od čoho ste závislý?
Čerstvý vzduch a voda. Čerstvá zelenina. Čerstvá hudba, kniha, film. Mountain bike, snowboard, kamaráti a rodina. Káva, Ketamin, Vellocet, Synthemesc, Drencrom a vitamín D. Inak som úplne straight egde.

Aké Slovensko si želáte?
Želám si, aby som sa raz prebudil do krásnej zelenej krajiny, kde posledný prak...t precitol zo zlého sna a stal sa z neho slušný, súčasne zmýšľajúci, uvoľnený človek, ktorý nerieši druhých a užíva si svoj deň, ktorý sa neberie príliš vážne a má aspoň trošku zmysel pre humor.

01 - Modified: 2019-02-15 08:03:35 - Feat.: 0 - Title: Matúš Kvas: Chcel by som robiť reklamu pre Slovan Bratislava alebo aspoň pre Dynamo Dolný Kubín 02 - Modified: 2019-02-22 11:38:36 - Feat.: 0 - Title: Michal Belej: Sme v biznise, ktorý je postavený na emóciách a my by sme tie emócie mali posúvať 03 - Modified: 2019-03-05 08:23:34 - Feat.: 0 - Title: Iva Pacoňová: Začínam inklinovať k menším, lokálnym značkám, pre ktoré by sa dala robiť veľmi pekná komunikácia 04 - Modified: 2019-03-08 13:34:58 - Feat.: 0 - Title: Barbora Jurovcová: V reklame sa nikdy nehanbite povedať svoj nápad a skúste vždy prekvapiť 05 - Modified: 2019-03-15 10:29:07 - Feat.: 0 - Title: Lukáš Honz: Kašli na to, čo si o tebe budú myslieť. Proste ten nápad povedz a hotovo 06 - Modified: 2019-03-29 07:12:26 - Feat.: 0 - Title: Martina Pálešová: Aj vďaka mne sa brand awareness našej agentúry, hlavne na Instagrame, dostal do povedomia mnohých ľudí 07 - Modified: 2019-04-11 12:02:26 - Feat.: 0 - Title: Simona Šebestová: Rozšírená realita je v reklamnej sfére stále v plienkach. Spolu s virtuálnou realitou sú však budúcnosťou marketingu 08 - Modified: 2019-04-12 07:17:42 - Feat.: 0 - Title: Roman Roj: Ideálny klient má štipku odvahy a dôveru v moje schopnosti 09 - Modified: 2019-04-18 08:27:19 - Feat.: 0 - Title: Ivan Uličný: Práca na spote pre Knauf Insulation bola práca snov 10 - Modified: 2019-04-20 10:31:13 - Feat.: 0 - Title: Lukáš Lukonič: V istom momente som si prestal vyberať ľahšie cesty
01 - Modified: 2024-04-08 09:09:03 - Feat.: - Title: Lenka Čerge Kubušová: Reklama je nekonečná hra, stále musíte byť v pozore 02 - Modified: 2024-03-06 08:00:00 - Feat.: - Title: Môj kariérny sen je splnený: Pracujem v najlepšej agentúre 03 - Modified: 2024-02-23 14:16:12 - Feat.: - Title: Noví ľudia a situácie posúvajú hranice mojej kreativity. Aj trpezlivosti 04 - Modified: 2024-02-07 09:00:00 - Feat.: - Title: Aj z vytrhnutého kontextu môže v reklame vzniknúť niečo veľkolepé 05 - Modified: 2024-01-31 09:00:00 - Feat.: - Title: V marketingu nikdy neupadnete do stereotypu, vždy vás prekvapí nejaká výzva
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
04. november 2024 08:14