Do Rady pre reklamu, združenia podporujúceho etickú samoreguláciu v oblasti reklamy na Slovensku, vstúpili dvaja noví členovia. Sú nimi spoločnosť MAC TV a Asociácia digitálnych marketingových agentúr (ADMA).
„Nová európska smernica o audiovizuálnych mediálnych službách dáva veľký dôraz na budúcu samoreguláciu vysielateľov. Na Slovensku ustanovuje samoregulačný systém pre oblasť mediálnej komerčnej komunikácie Opčný protokol Rady pre reklamu, ku ktorému sa JOJ Group zaviazala. Naše členstvo v RPR je prirodzeným krokom v záujme konsolidácie všetkých aktivít v našom mediálnom a reklamnom svete. Tešíme sa na užšiu spoluprácu v Rade pre reklamu,“ povedal Marcel Grega, generálny riaditeľ JOJ Group, prezident Asociácie nezávislých rozhlasových a televíznych staníc a po novom člen prezídia RPR.
K podpore etických princípov sa zaviazala aj Asociácia digitálnych marketingových agentúr, združenie profesionálnych agentúr, ktoré pôsobia v oblasti digitálneho marketingu. „Sme vďační za prijatie do Rady pre reklamu. Ako Asociácia združujeme 19 profesionálnych agentúr a etický kódex v reklame je pre nás nesmierne dôležitý. Rozhodli sme sa uchádzať o členstvo, lebo cítime veľkú zodpovednosť voči etike v reklame a veríme, že naše bohaté skúsenosti budeme môcť zúročiť aj v Rade pre reklamu.“ povedal Peter Šurín, prezident ADMA.
Valné zhromaždenie tiež volilo prezidenta RPR. Svoju pozíciu po tretíkrát obhájila Miriam Benčíková-Kušnírová. „Vážim si znovuzvolenie na post prezidentky RPR a ďakujem za dôveru členom. Teší ma to o to viac, že budúci rok si bude Rada pripomínať 25. výročie svojho vzniku. Je to dobrá príležitosť na zhodnotenie ako výrazne sa vnímanie etiky v reklame posunulo vpred a stalo sa trhovým štandardom, o čom svedčí aj vstup nových členov, z ktorého sa tešíme. Veríme, že vzájomnou spoluprácou presadzovanie etických princípov ešte viac posilníme“, uviedla prezidentka RPR.
Valné zhromaždenie hlasovalo aj o zložení Arbitrážnej komisie RPR, ktorá posudzuje sťažnosti na reklamu a rozhoduje v otázkach reklamnej etiky. Okrem doterajších členov bola Komisia doplnená o ďalšieho odborníka z oblasti digitálnej a internetovej reklamy, Mariána Hlinku (Elite Solutions). "V prvom rade by som rád povedal, že si veľmi cením prejavenú dôveru Valného zhromaždenia. Prácu Rady pre reklamu dlhodobo sledujem a teším sa, že sa stanem súčasťou tohto dôležitého zoskupenia. Kvalita a úroveň reklamy na Slovensku a tak isto aj jej čiastkové výstupy, sa z roka na rok zlepšujú, napriek tomu je nutné držať isté mantinely, za ktoré by sa ísť nemalo. Je skvelé, že existuje inštitúcia, ktorá presne toto stráži a ja sa teším, že svojim dielom môžem prispieť tiež." povedal nový člen Komisie, Marián Hlinka.
Posilnenie a doplnenie Komisie o nezávislého odborníka z tejto oblasti bolo prirodzenou reakciou na neustále sa zvyšujúci počet sťažností na reklamu šírenú na internete. Arbitrážna komisia aktuálne pracuje v tomto zložení: Andrea Cocherová (čestná členka RPR), Pavol Cvik, (advokát, mediálne a farmaceutické právo), Martin Drobný (IT technológie), Oľga Gyarfášová (sociologička), Marián Hlinka (digitálny marketing), Radoslav Kutaš (právnik, spoluautor Kódexu), Marcel Lukačka (direct marketing), Maru Mitlíková (digitálny marketing), Maroš Ovčarik (finančný sektor), Miroslava Remenárová (PR), Slavomíra Salajová (právnička, mediálne a autorské právo), Róbert Slovák (reklamné agentúry), Mária Tóthová Šimčáková (detská psychologička).
Po uplynutí funkčného obdobia si členovia na Valnom zhromaždení zvolili aj Prezídium RPR. Novým členom prezídia sa stal Marcel Grega, generálny riaditeľ JOJ Group a prezident Asociácie nezávislých rozhlasových a televíznych staníc.
V Prezídiu ďalej pokračujú Andrea Cocherová (čestná členka RPR), Alexej Fulmek (Asociácia vydavateľov tlače), Petra Novotná (Slovak Telekom), Denisa Pernnicová (BILLA), Róbert Slovák (Respect APP, Klub reklamných agentúr Slovenska), Ľubomír Tuchscher (Slovenské združenie pre značkové výrobky) a Jana Venhartová (Potravinárska komora Slovensko).
Medzi čestných členov RPR bol prijatý Martin Ranuša, ktorý dlhé roky pôsobil v prezídiu Rady a svojimi aktivitami prispieval k podpore etickej samoregulácie reklamy.
Rada pre reklamu (RPR) je orgán etickej samoregulácie reklamy. Hlavným cieľom RPR je zabezpečovať a presadzovať, aby sa na území Slovenskej Republiky šírila čestná, slušná, decentná, legálna a pravdivá reklama. RPR združuje subjekty, ktoré aktívne vstupujú do procesu marketingovej komunikácie – asociácie, zadávateľov reklamy, reklamné agentúry, média ale aj podnikateľské subjekty, ktoré využívajú propagáciu formou reklamy. Členovia sa zaviazali dodržiavať Etický kódex reklamnej praxe a udržiavať dobré meno reklamy.
Aktuálne Rada pre reklamu združuje 34 subjektov, z toho 22 samostatných členov, 8 asociácii a 4 čestných členov.