Výsledky monitoringu výdavkov na reklamu spoločnosti Kantar Media 2018:
- Nárast výdavkov je na úrovni 36%.
- Kantar Media sa pozrela aj na vývoj počtu reklám za dlhšie obdobie a počet reklám v TV za posledné tri roky narástol o viac ako 41% !(1,780 mio reklám v roku 2018 v porovnaní s 1,265 mio reklám v roku 2016), outdoor a kino sú stabilné, rádio a noviny mierny nárast a časopisy pokles počtu reklám.
- Vedeli ste, že najviac reklám v televízii vidíte nie v decembri ale v októbri a počujete v rádiu práve v novembri? Počas troch rokov tieto mesiace sú najviac „busy“ s reklamami.
- Fantomasa sme videli najčastejšie zo všetkých TV reklám v roku 2018
- Banky, poisťovne a finačné inštitúcie si opäť udržali svoje prvenstvo ako top sektor výdavkov do reklamy. Prekvapením je sektor Liekov a Liečiv. Poskočil zo štvrtej pozície na druhú a zároveň je „skokanom“ roka medzi sektormi.
- Ak by sme všetky monitorované reklamy z televízií ako RTVS, TV Markíza, TV JOJ a TA3 spolu prepočítali na dni, zabrali by viac ako tretinu roka (139 dní), uf. V prípade rádií je to niečo (80 dní).