Predstavujeme práce, ktoré získali na januárovom Hodnotení Stratégií najviac bodov v jednotlivých kategóriách.
Tento mesiac najvýraznejšie vynikla kampaň Ligy za duševné zdravie, ktorej kreatívu vymyslela agentúra MARK BBDO. Reklama získala najvyšší počet bodov v kategórii Film – televízna reklama a porotcov zaujala aj v kategóriách Digital – social media a Digital – influencer marketing.
Spomedzi vizuálov najviac vynikol gif ako cover na sociálnych sieťach pre klienta SAD Žilina a v kategóriách Promo & Activation, Event prekvapilo Panta Rhei s príjemnou knižnou obývačkou, ktorá putovala po Slovensku, aby spríjemňovala ľuďom predvianočné chvíle s blízkymi a knižkou.
Kategória Film – online video patrí tento mesiac náborovej kampani Prvej stavebnej sporiteľne, ktorú kreatívne zastrešili v Respect APP. Ohodnotili sme aj všetky PF-ky. Hodnotiaci najviac ocenili nápad Istropolitany Ogilvy, ktorá klientom a partnerom posielala stromy, aby všetci spolu vytvorili les.
Kategória: Film – televízna reklama
Spot, ktorý nikoho nezaujíma
Televízny spot z dielne MARK BBDO pre Ligu za duševné zdravie ukazuje nepríjemné fakty týkajúce sa Slovenska: počet ľudí s psychickými problémami, počet pokusov o samovraždu aj dokonaných samovrážd. Na záver spotu ukazujú ešte jeden fakt, ktorý bol najšokujúcejší zo všetkých: to, čo divák práve videl, takmer nikoho na Slovensku nezaujíma. Reklama zaujala porotcov jasným odkomunikovaním posolstva a zaujímavou realizáciou.
Klient: Liga za duševné zdravie SR
Agentúra: Mark BBDO
Creative director: Vlado Slivka
Art director: Peter Kuchta
Strategy director: Marian Timoracký
Copywriter: Michal Roháček
Account manager: Lenka Chorvátová
Kategória: Film – online video a film
Budujte ľuďom teplo domova
Náborová kampaň na obchodných zástupcov nie je ľahké zadanie. Agentúra sa rozhodla ukázať toto povolanie ako dôležité a zaujímavé. Cez klasické otázky zvedavého dievčatka na prácu jej otca odprezentovala obchodného zástupcu Prvej stavebnej sporiteľne ako človeka, na ktorého môže byť dcéra hrdá. Online video kreatívne zastrešili v Respect APP.
Klient: Prvá stavebná sporiteľňa
Agentúra: Respect APP
Creative director: Peter Michalka
Art director: Mario Poór
Strategy director: Yolka Udičová
Copywriteri: Peter Michalka, Mirka Straková
Account manager: Zuzana Marečková
Kategória: Vizuál
Ekologická PF-ka
Každý si v novom roku praje zdravie, šťastie a lásku. SAD Žilina menej áut a viac autobusov. Tvrdí, že tak budeme zdraví my aj naša planéta. Agentúra pre nich vytvorila pohyblivú cover foto na sociálnu sieť a vyzývala ľudí k novoročnému záväzku, aby vymenili auto a cestovali verejnou dopravou.
Klient: SAD Žilina
Agentúra: Kreativ gang, s. r. o.
Creative director: Ľubica Pinčíková
Art director: Rasťo Tupý
Strategy director: Barbora Belániková
Copywriter: Zuzana Fabrici
Account manager: Mária Matúšková
Programátor: Rasťo Tupý
Kategória: PF-ky
Spolu budeme les
Istropolitana Ogilvy sa pri vymýšľaní PF-ky inšpirovala antikampaňou Lesy sme my, ktorá vyvolala rozruch v reklamnej brandži. Diskusiu o tom, kto je les, nasmerovali na klientov a darovali im stromčeky na sadenie, aby vznikol skutočný les. Využili tak aktuálnu tému a darovali originálnu PF-ku.
Klient: Istropolitana Ogilvy
Agentúra: Istropolitana Ogilvy
Creative directori: Peter Darovec, Michal Belej
Art directori: Jakub Svetlík, Naďa Lukačiková
Strategy directori: Juraj Plánovský, Veronika Romsauerová
Copywriteri: Juraj Plánovský, Michal Belej, Branislav Bezák
Account manager: Peter Kleinedler
Kategória: Digital – social media
Verejná výzva o prejavenie záujmu
Liga za duševné zdravie v rámci kampane oslovila známe osobnosti, aby nakrútili krátke videá, v ktorých povedia, že v spote nepôjde o nich, ale niečo dôležitejšie. Vzbudili tak pozornosť verejnosti a získali prostriedky na obnovenie Linky dôvery Nezábudka.
Klient: Liga za duševné zdravie SR
Agentúra: Mark BBDO
Creative director: Vlado Slivka
Art director: Peter Kuchta
Strategy director: Marian Timoracký
Copywriteri: Michal Roháček, Martin Schneider, Peter Šebo
Account manager: Lenka Chorvátová
Kategória: Promo & Activation, Event
Najkrajšie príbehy sú tie, ktoré nás spájajú
Vianočné obdobie so sebou prináša potrebu trávenia času s blízkymi. Na tejto myšlienke postavilo kampaň Panta Rhei. Milým video odprezentovali čaro spoločných chvíľ a vyzvali ľudí, aby navštívili knižné obývačky, ktoré sa počas vianočných trhov objavia vo viacerých mestách, v ktorých Panta Rhei neprevádzkuje predajňu.
Klient: Panta Rhei
Agentúra: Panta Rhei inhouse
Creative director: Lukáš Bonk
Art director: Peter Czikray
Strategy director: Lukáš Bonk
Copywriter: Panta Rhei
Bodové hodnotenie si môžete pozrieť TU.
Kompletné januárové Hodnotenie Stratégií aj s vyjadreniami porotcov si prečítate vo februárovom vydaní magazínu Stratégie.