StoryEditor

Prieskum: 8 z 10 užívateľov internetu sleduje televíziu denne

05.02.2019, 09:27
Autor:
rmrm
Viac ako štyri pätiny z nich popri tom aspoň občas siaha po mobile.

Úplná väčšina Slovákov z aktívnych internetových užívateľov deklaruje, že sleduje televíziu denne. Častou tendenciou je takzvaný multiscreening, teda používanie viac zariadení súčasne: viac ako štyri pätiny tak popri televízií aspoň občas siaha po mobile a skoro dve tretiny sa popri sledovaní venuje činnostiam na počítači.

Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Nielsen Admosphere Slovakia na vzorke päťsto respondentov z internetovej populácie staršej ako 15 rokov zo Slovenského národného panela.

Výsledky prieskumu:

  • Televízia má stále – aj napriek rôznym skeptickým prognózam – svoje pevné miesto v životoch Slovákov: štyri pätiny respondentov z internetovej populácie sa pozerajú na niektoré zo slovenských, českých alebo zahraničných staníc každý deň.
  • Neprekvapivo sa internetoví Slováci najviac venujú sledovaniu slovenských televíznych staníc, pri ktorých najčastejšie (29 %) strávia 1 až 2 hodiny denne, 24 % sa na ne pozerá menej ako hodinu a 21 % 2 až 3 hodiny.
  • České televízne stanice sledujú denne štyri pätiny opýtaných, ale venujú im menej času: dve tretiny ich zapínajú maximálne na 2 hodiny denne. Zahraničné stanice sleduje denne 68 % opýtaných. 53 % sa na ne pozerá maximálne 2 hodiny.

  • Jednou z tendencií pri sledovaní televízie je multiscreening, teda súbežná činnosť na inom elektronickom zariadení. 45 % zo všetkých internetových respondentov, ktorí sledujú televíziu, pri sledovaní takmer vždy alebo väčšinou používajú mobilný telefón, ďalších 38 % mobil používa občas.
  • Druhým najčastejším zariadením pravidelne používaným popri televízií je počítač alebo notebook, takmer vždy alebo väčšinou ho používa necelá štvrtina respondentov, ďalších 39 % ho potom používa občas.
  • Tablet už je využívaný menej: takmer vždy alebo aspoň väčšinou po ňom pri televízií siahne 7 % opýtaných, občas ho využíva 23 %.

Nielsen Admosphere

01 - Modified: 2021-06-10 12:50:17 - Feat.: - Title: Agentúra Nielsen Admosphere vymenovala nového Commercial Directora pre Česko a Slovensko 02 - Modified: 2019-10-29 13:18:15 - Feat.: - Title: Slováci navštevujú hudobné festivaly hlavne doma na Slovensku. Najčastejšie menovali Pohodu 03 - Modified: 2019-05-27 13:50:43 - Feat.: - Title: Televízií pripojených na internet na Slovensku mierne pribúda 04 - Modified: 2019-01-31 07:51:46 - Feat.: - Title: Panelové dáta pre programatické nakupovanie reklamy AdArrows vstupujú na slovenský trh 05 - Modified: 2018-12-19 11:15:47 - Feat.: - Title: Vianoce: Na čo sa Slováci tešia najviac? Na čas strávený s blízkymi
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
12. november 2024 19:13