McDonald´s predstavil počas roka niekoľko zaujímavých reklám, ktoré sa určite oplatí pripomenúť si.
Asi najobľúbenejšia v redakcii sa stala tá, ktorú pochopia ľudia uspávajúci svoje deti v aute. V reklame promuje prevádzka rýchleho občerstvenia McCafé. V minútovom spote zachytáva auto neustále krúžiace okolo fastfoodu. Pri okienku pre objednávky sa z auto vystrčí chlapík, ktorý sa pokúša objednať si nápoj bez toho, aby autom zastavil. Šepká a nie je mu rozumieť. Po chvíli sa ukáže, že na zadnom sedadle mu spí dieťa, ktoré sa zrejme pri zastavení zobudí. Pozrite si spot.
Prekvapenie prišlo pri oslave 50 rokov Big Mac-u. McDonalds tvrdil, že Big Mac je kultový a vyrástlo okolo neho náboženstvo. A ak je niečo kultové, vznikajú z toho legendy. Toho sa spoločnosť chytila a vymyslela si päť zásadných historických míľnikov. Na svätých obrázkoch vyrozprávala životný príbeh obľúbeného McDonalds jedla.
Pri príležitosti oslavy 50. narodenín pripravila reklamu aj Česká agentúra Bubble, ktorá sa pozrela na to, ako by Big Mac vyzeral pred päťdesiatimi rokmi v ČeskoSlovensku.
Na tohtoročnom Cannes Lions získal McDonald´s najvyššie ocenenie Grand Prix za outdoorovú reklamu, konkrétne smerovacie bilbordy. Oblúky z loga značky prispôsobila spoločnosť tak, aby nahrádzali smerovacie značky. Práca s názvom „Sledujte oblúky“ vodičov kreatívnym spôsobom naviedla do prevádzky rýchleho občerstvenia. Reklama bola nasadená na celom svete vo frekventovaných oblastiach.
Majstrovstvá sveta vo futbale sa tento rok vôbec prvýkrát v histórii uskutočnili vo východnej Európe, konkrétne v Rusku. Printovú kampaň pre ruské pobočky fastfoodového reťazca vytvorila brazílska agentúra DPZ&T, ktorá stavila na jednoduchú grafiku a ruské motívy.
Prevádzka rýchleho občerstvenia reagovala aj na Valentína. Zákazníkov vyzývala k tomu, aby vyznali lásku jednému z troch typov Big Macov, vyznanie postovali na Twitteri a zaradili sa tak do súťaže o zlatý prsteň s názvom „BlingMac“.
Pamätáte si na haló, ktoré spôsobil Banksy pri predaji svojho obrazu? Jeho dielo vydražené za viac ako milión libier sa po tom, ako ho kúpil účastník aukcie zosúvalo do rámu, v ktorom bola umiestnená skartovacia mriežka rozrezávajúca výtvor na kusy. Značky sa toho tak, ako McDonald´s chytili a uverejňovali obrázky napodobňujúce známe dielo. Na sociálnych sieťach uverejnil vizuál promojúci hranolky.
Minimalizmus zachovala značka aj pri príležitosti osláv MDŽ. Svoje populárne M otočil na W a tak vzdal v tento deň hold všetkým ženám. Logo neotočil len na obrázkoch kolujúcich na sociálnych sieťach, ale aj v niektorých pobočkách v Kalifornii a Lynwoode. Okrem toho hrdo vyhlasuje, že šesť z desiatich manážerov vo firme sú ženy.
Úroveň McDonald´s vianočnej reklamy z roka na rok rastie. Už minulý rok bola reklama #ReindeerReady o dievčatku odhodlanom po celú dobu dávať pozor na mrkvu, ktorú chcela odovzdať Santovmu sobovi. Drží ju až kým sa s otcom nedostane domov a potom jej brat oznámi, že Santov sob nie je jeden, ale je ich pochopiteľne viac. Vtedy sadajú do auta a cez McDrive si objednávajú krabicu s mrkvovými tyčinkami.
Tento rok je príbeh podobný, unavené soby dostávajú od Santu neustále odpoveď, že v žiadnom z navštívených domov nenechali mrkvu. Preto idú do McDonald´s, z ktorého neobídu naprázdno.