V printovom vydaní Stratégií sme už tradične zapojili odborníkov z Asociácie digitálnych marketingových agentúr (ADMA), ktorí poradili, aký mediatyp funguje v kombinácii s digitálom najlepšie, prípadne pohľa ich názoru najefektívnejšie.
|
Juraj Sasko CEO Visibility |
Toto je veľmi komplexná a náročná otázka. Vo všeobecnosti sa nedá povedať, že by existovala univerzálna kombinácia mediamixu, ktorá by fungovala pre každého klienta. Keď pre jedného je dôležitý branding a využívame viac sociálne siete s YouTubom či displayom, pre výkonnostne orientovaného klienta sa viac nasadzujú PPC formáty. A čo sa týka offline komunikácie, tiež to závisí od cieľovej skupiny. Takže univerzálna formulka naozaj neexistuje.
|
Vlado Kurek Creative Director TRIAD |
Vhodný výber mediatypov by nemal záležať od toho, či je jeho súčasťou digitál, alebo nie. Mal by závisieť od produktu, jeho príležitostí, budgetu, stratégie a podobne. Samozrejme, existuje obľúbená fráza o „spájaní offlinu s onlinom“, ale jej skutočný význam je ten istý, ako vždy bol: Nájsť správny mix. Výhodou digitálu v komunikácii je, že vie veľmi dobre pomôcť s aktiváciou, že vie využiť mediálnu silu influencerov a že vie veľmi rýchlo reagovať. Kedysi sa využíval digitál ako lacný doplnok mediamixu, to už tiež nie je úplne pravda. Najmä, ak ho chcete robiť. Stále však platí, že ak vám napríklad budget nedovolí robiť naozaj veľkú kampaň, tak v kombinácii digital, out of home a rádio viete vytvoriť mix, ktorý dokáže mať silný awareness, aktiváciu aj call to action.
|
Vlado Cintula Chief Digital Strategist RIESENIA.com |
Na otázku sa nedá odpovedať jednoznačne. Záleží od cieľov kampaní a cieľových skupín. Vo všeobecnosti, ak je cieľom sales activation, tak by som určite zvažoval Google Search Ads a všetky kanály, ktorými vieme osloviť existujúcich zákazníkov (napríklad e-mailing, remarketing). Ak je cieľom budovanie povedomia o značke, tak je k dispozícii celé kvantum online médií a formátov na zváženie. Z tohto pohľadu majú vysoký zásah (reach) sociálne siete, YouTube aj Google Display Network a ďalšie RTB siete či natívna reklama. Pričom najväčší engagement väčšinou získavajú videoreklamy a rich media formáty.
|
Lucia Grancová Client Service & Strategy Director SCR Interactive |
Čo robí značku úspešnou v digitálnom veku? Digitálne značky sa namiesto zamerania na myseľ svojich zákazníkov, orientujú na umiestnenie do ich života. Jedna platforma však nestačí. Kľúčom k úspechu je opätovné použitie obsahu na viacerých (relevantných) platformách. V súčasnosti je jednoduché vziať jedno video a zmeniť ho na blogový príspevok či podcastovú epizódu a tento obsah znova použiť na príspevky do sociálnych médií. Zasiahnuť auditórium relevantným obsahom v správnom čase, založenom na úrovni ich povedomia a zainteresovanosti, je jediná cesta, ako si vybudovať ich dôveru. A ich dôvera je to, čo potrebujeme, ak chceme mať tento rok ešte lepší. ;)