Ako vnímate vašu nomináciu na ocenenie Marketér roka?
Táto nominácia ma veľmi potešila. Teším sa, že sa do takýchto tém dostáva popri biznise aj tretí sektor. Naozaj ma to veľmi potešilo a veľmi si to vážim!
Čo sa vám v tomto roku podarilo v oblasti marketingu dosiahnuť, na čo ste vy osobne najviac hrdá?
Každý rok je pre nás veľkou výzvou robiť marketing tak, aby citovo nevydieral, nezasahoval do súkromia chorých, ale zároveň zafungoval. V zime 2017-2018 sme predstavili myšlienku, aký ťažký je dopad choroby a chudoby na tínedžerov cez vydanie knihy Nevzdať sa, besedy a diskusie k tejto téme a cez TV kampaň Čiapka. Práve teraz nám beží silná online kampaň Vymeň like za life a follow za folove, kde ukazujeme, že v živote nie je najdôležitejší počet lajkov a followerov, ale reálna pomoc.
Akú dobrú radu alebo odporúčanie by ste dali kolegom z marketingu, ktorí pracujú na strane zadávateľov?
Dôležitá je presnosť a pritom aj sloboda. Presne zadefinovať ciele, cieľovú skupinu ale aj vlastné limity. No zároveň je dôležité na úvod poriadne brainstormovať a skúsiť si predstaviť, že nemáme limity žiadne. Agentúre dopriať poriadny brief a dôverovať jej. A samozrejme, žiaden prieskum a pilot nie sú nikdy zbytočné.
Kde a ako čerpáte inšpiráciu pre svoju prácu marketéra?
Práca v Dobrom anjelovi je plná inšpirácie práve v ťažkých príbehoch, s ktorými sa stretávame každý deň a pritom vieme, že ich dokážeme ovplyvniť, ak ten náš marketing bude dobrý. Môcť ponúkať na predaj dobrý pocit a zároveň ovplyvňovať životy a spoločnosť k lepšiemu je krásne. Inšpiráciou sú aj dobrí ľudia, ktorí sú ochotní pomáhať. Dôležité je robiť to vkusne a bez prehnaného pátosu a vydierania.
Kto je Ľudmila Kolesárová:
Vyštudovala odbor Manažment-marketing na Ekonomickej univerzite. Pôsobila v marketingu a biznise. Od roku 2010 pôsobí ako marketingová manažérka v najväčšej charitatívnej organizácii Dobrý anjel. Za blogy o svojej práci získala novinársku cenu.