StoryEditor

V novej innogy kampani je možné všetko. Aj Slováci na Mesiaci a morské pláže v Petržalke

13.11.2018, 14:57
Autor:
tstspzpz
O kreatívu sa postarali vo Wiktor Leo Burnett.

V najnovšej kampani pre innogy agentúra Wiktor Leo Burnett neospevovala krátkodobé benefity pre jednotlivcov, a produkty innogy komunikuje cez niečo väčšie než len ušetrené peniaze na konci roka. Stavila na niečo, čo môže mať šetrením energiou z dlhodobého hľadiska celospoločenský vplyv.

Vo dvoch TV spotoch, ktoré sú hyperbolou, vidíme, čo by sme si my Slováci mohli spolu dovoliť, keby každý Slovák začal s úsporou energie pomocou produktov innogy. Predsa len viac udrie do očí, ak individuálnu úsporu niekoľkých stoviek eur ročne prepočítate na kumulovanú úsporu energie alebo vody. V horizonte niekoľkých rokov ide o obrovské množstvá, ktoré v TV spotoch naozaj vyniknú.

Kampaň prebieha od konca augusta vo dvoch vlnách okrem TV aj v online. Prvá vlna komunikuje úspornú sprchovú hlavicu a v druhej vlne sa zameriava na Zónovú reguláciu vykurovania. „Prostredníctvom kampane sa snažíme ukázať, že každá malá zmena v prístupe k hospodáreniu v domácnosti aj pomocou našich produktov má v konečnom dôsledku obrovský efekt na úsporu a životné prostredie,“ vysvetľuje vedúca odboru marketingovej komunikácie spoločnosti innogy Slovensko Beáta Kullová.

Ako ďalej uvádza innogy, situácie v spotoch sú nadnesené, zato čísla sú reálne: „Úsporná hlavica môže mať oproti bežnej sprche prietok nižší až o 9 litrov za minútu. Pri priemernej dĺžke sprchovania 4 minúty by každý Slovák ušetril denne 36 litrov vody, ročne 13 140 litrov, a všetci dokopy by sme takto mohli ušetriť viac než 70 miliónov m3 ročne. Za pár rokov je to naozaj more vody.“

Tu sa však výpočty innogy nekončia: „Priemerná štvorčlenná rodina v rodinnom dome s podlahovou plochou 120 m2 spotrebuje na vykurovanie plynom asi 13 500 kWh ročne. S našou Zónovou reguláciou vykurovania by mohla ušetriť až 30 % energie, čo je asi 4 000 kWh. Ak si vezmeme, že na Slovensku máme asi 900 000 domov, ročne by sme dokopy mohli ušetriť 3 600 GWh, čo by Boeingu 737 stačilo na to, aby lietal cez Atlantik 1x denne, 365 dní v roku, 35,5 roka. Pri takej úspore by sme za pár rokov naozaj ušetrili energiu, ktorá by mohla teoreticky dostať raketu na Mesiac.“

Ak si to náhodou neviete predstaviť, pozrite si spoty:

Vizitka kampane:
Klient:
innogy Slovensko
Agentúra:
Wiktor Leo Burnett
Creative Director: 
Martin Motáček
Account Manager: Eva Kučerová, Alexandra Ulrichová
Art Direction: Alexandra Srnková
Copywriter: Marián Balog
Réžia:  Peter Koštál
Produkcia: Leopard Production
Timing: 20. 8. – 30. 11. 2018

01 - Modified: 2024-08-16 06:07:05 - Feat.: - Title: Aupark si v tendri vybral Wiktor Leo Burnett 02 - Modified: 2024-06-10 07:58:18 - Feat.: - Title: KFC na Slovensku spúšťa svoju prvú televíznu kampaň 03 - Modified: 2024-04-05 08:26:07 - Feat.: - Title: Slovenský zväz ľadového hokeja spúšťa novú komunikačnú platformu Byť fér je #okej 04 - Modified: 2024-02-21 08:22:21 - Feat.: - Title: U Wiktora je ďalší Peter 05 - Modified: 2023-11-13 09:55:00 - Feat.: - Title: Začarované štvrte upozorňujú na jeden z nevyužívaných bratislavských brownfieldov
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
15. november 2024 04:33