Creative week tento týždeň o vylepšeniach, ktoré zaujímavým spôsob obohacujú kampane z dielne slovenských agentúr. Pripravili sme výber netradičných prvkov zakompovaných v kampaniach, či už v online alebo v offline komunikácii.
Do edukatívnej kampane, ktorú vytvorila agentúra THIS IS LOCCO s názvom Mreža vs. Mriežka, boli zapojené rôzne známe osobnosti. Ich facebookové profily v deň pred 17. novembrom zostali uzavreté a v deň Nežnej revolúcie odhalili, že ide o kampaň. Na profilovej fotke mali červenú mrežu, ktorú si mohli po prechode na microsite vytvoriť aj ostatní používatelia Facebooku. Okrem aktivít na najväčšej sociálnej sieti vytvorili na Instagrame comment bota, ktorý na profiloch #dnescestujem či #dnesnosim upozorňoval, že takéto príspevky neboli pred rokom 1989 bežná záležitosť.
Mark BBDO priniesol v rámci kampane pre Lesoochranárske zoskupenie VLK Playlist pre lesy, ktorý sa objavil na Spotify. V popise playlistu agentúra prepojila piesne Jany Kirschner tak, že nadobudli nový význam a hovorili o záchrane lesov. Pesničky sa tak stali posolvom kampane.
Offline fíčurku vymyslela pre Tatra banku reklamná agentúra MADE BY VACULIK. Ako súčasť kampane, k limitovanej edícii kreditnej karty venovanej Rudolfovi Slobodovi, vytlačila v náklade niekoľko tisíc kusov mini knižku s troma výbornými poviedkami autora. Verejnosť ju našla v kaviarňach, divadlách či v pobočkách banky. Jedna fíčurka sa objavila aj v online, agentúra využila novinku IGTV a uverejnila tam videá známych slovenských osobností čítajúcich Slobodove poviedky.
Ďalšia offline fíčurka pre Kelt. Pomocou jedného špeciálneho balenia odpromovala agentúra Applepie nielen pivo Kelt, ale podporila aj myšlienku čistenia ohnísk. Preto bol súčasťou balenia aj eko podpaľovač či kompostovateľný sáčok na smeti.
A ešte jedna zahraničná inšpirácia. Microsoft chcel zvýšiť predaj herných konzol a tak fanúšikom umožnil vytvoriť si personalizovaný dizajn podľa vlastných predstáv. Jediný problém bol ten, že takto upravené ovládače na Xbox boli o 50 percent drahšie, ako klasické. Agentúra McCann London prišla s nápadom povýšiť vlastnú tvorbu. Princíp spočíval v tom, že si hráči vytvorili vlastnú hernú konzolu, ktorú mohli ďalej predávať. Tvorcovia boli naozaj kreatívni, viac si prečítate v priloženom článku.