Slovenská agentúra Zaraguza pri príprave novej kampane pre vydavateľstvo Lindeni potrebovala za spomenutie Hanksovej knihy schválenie. Prekvapením bolo, keď sa samotný Tom Hanks vyjadril k práci a do agentúry prišla správa: "Tom Hanks called your advert idea "genius"!"
Michal Pastier, Creative Director a Co-Owner Zaraguza sa novinkou pochválil na Facebooku:
Cieľom kampane pre Albatros Media bolo uvedenie novej značky Lindeni na trh. Pod týmto vydavateľstvom plánuje vydávať kvalitnú literatúru rôznych žánrov, určenú pre širšie publikum.
Mário Gešvantner, Marketing manager, Lindeni: “Pre naše vydavateľstvo išlo a v podstate stále ide o veľkú výzvu – vytvoriť novú a úspešnú knižnú značku, to totiž nie je každodenná záležitosť a musím povedať, že od začiatku to bola vzrušujúca práca. Od hľadania nového mena až po spustenie celej kampane.”
“Keď sme rozmýšľali o kampani, mysleli sme na niečo odvážne, uletené – také knihy máme radi. Preto padla voľba na agentúru Zaraguza. Úprimne, prvé návrhy boli konzervatívnejšie, ale potom to prišlo – v momente, keď som videl pracovný vizuál, na ktorom muž kŕmi dieťa nohou, vybuchol som do spontánneho smiechu. Tá absurdnosť ma dostala. A k tomu myšlienka - je to presne to, čo chceme – vydávať knihy, ktoré naozaj ľudia nepustia z rúk. Naše knihy majú vyvolávať príjemnú atmosféru, zabaviť, niekam uletieť no zároveň zanechať v čitateľoch nejaký odkaz – to všetko je aj vo finálnom spracovaní spotu.”
“Do kampane sme od začiatku plánovali zaradiť aj debutovú knihy hereckej hviezdy Toma Hanksa O nezvyčajných ľuďoch a písacích strojoch a všetky návrhy – či už grafiku knihy ale aj kampane – sme museli posielať na schválenie. Väčšinou sme na odpovede čakali dlhšie, v prípade scenára spotu sme ju dostali hneď – všetko nám schválili a nešetrili superlatívmi. Dostať pochvalu od takéhoto filmára - to skutočne teší.”
Prečo sa agentúra rozhodla ísť práve cestou dramatizácie plných rúk pri čítaní knihy, opisuje Juraj Pobjecký, Strategy director v Zaraguze: “Kategória knižných reklám má svoje klišé v témach a exekúciách. Časté sú rôzne odkazy na známe knižné príbehy a postavy, svet fantázie, do ktorého sa čitatelia ponárajú, alebo zdôrazňovanie benefitov čítania ako osobný rozvoj a vzdelávanie, atď. Značka Lindeni sa chce pozicionovať inak, moderne, sviežo a hlavne zábavne. Hľadali sme ľahko odčítateľný insight, ktorý umožní humor a ľahkú exekuovateľnosť do onlinu a miesta predaja. Claim a kampaň “Knihy, ktoré nepustíte z rúk” je jeho logickým vyústením.”
Vizitka kampane:
Klient: Lindeni
Agentúra: Zaraguza
Názov kampane: Knihy, ktoré nepustíte z rúk
Creative director: Maroš Hamorský, Michal Pastier
Copywriter: Juraj Pobjecký, Maroš Hamorský
Art Director: Michal Mazan
Strategy director: Juraj Pobjecký
Account manager: Barbara Lachová
Media Planner: Pavol Krutý
Režisér: Pepe Ehrenberger
Fotograf: Jakub Klimo
Produkčná spoločnosť: Hitchhiker Films