StoryEditor

Taxíky si online objednávajú najmä Bratislavčania

21.09.2018, 08:00
Autor:
(red)(red)
Online rezervačné portály využíva 40 percent populácie. Aj slovenskí dôchodcovia.

Spoločnosť Go4insight zisťovala, ako si obyvatelia Slovenska zvykajú na moderné spôsoby zabezpečenia cestovania s využitím internetu a mobilných aplikácií. Lietadlom doteraz  letela len o čosi viac ako polovica obyvateľstva. Výrazne rastie obľuba rezervácie ubytovania cez internet.

Letecká doprava je dostupnejšia, ale ešte nie je samozrejmosťou

Lietadlom letelo aspoň raz v živote 55% slovenskej populácie vo veku 15-79 rokov. „Letecká doprava je spojená hlavne s cestovaním do vzdialenejších dovolenkových destinácií a cestami za prácou. Preto podiel tých, ktorí ju už využili závisí hlavne od životného štýlu, výšky príjmu a pracovnej pozície,“ povedal Rastislav Kočan, Managing Partner agentúry Go4insight.

  • Najväčší podiel tých, ktorí už lietadlo využili nájdeme medzi vysokoškolsky vzdelanými ľuďmi (77%) a ľuďmi s čistým príjmom nad 1 000 Eur (81%).
  • Kým u starších nad 70 rokov má skúsenosť s lietaním len 32%, u mladých dospelých vo veku 25-29 rokov je to takmer 70%.

Taxíky si online objednávajú najmä Bratislavčania

Objednávanie taxíkov prostredníctvom mobilných aplikácií ako sú napríklad Uber, Taxify alebo slovenský Hopin je na Slovensku ešte stále rozšírené relatívne málo. Celkovo takýto spôsob objednávky odvozu doteraz využilo len 15% obyvateľov Slovenska.

  • Neplatí to však pre najväčší trh - pre mesto Bratislava, kde si tento spôsob objednávania vyskúšal už takmer každý druhý obyvateľ hlavného mesta. Výrazne nadpriemerné využívanie „taxikárskych apiek“ je aj v meste Košice.
  • Vo všeobecnosti na Slovensku však platí, že ho obľubujú viac ľudia s vysokoškolským vzdelaním a s vyšším príjmom.
  • Väčší podiel užívateľov tiež nájdeme medzi živnostníkmi a podnikateľmi (25%).

Ubytovanie si cez internet hľadajú aj starší

O niečo viac skúseností majú ľudia s objednávaním ubytovania prostredníctvom špecializovaných online portálov ako Booking.com, Trivago alebo Airbnb. Aspoň raz v živote si prostredníctvom online služieb ubytovanie rezervovalo až 38% slovenskej populácie.

  • Tento spôsob vyhľadávania a rezervácie ubytovania využívajú do väčšej miery mladší obyvatelia vo veku do 40 rokov.
  • Ide však o univerzálnu službu, svoje uplatnenie si postupe nachádza aj medzi staršími ročníkmi, o čom svedčí fakt, že si ho dokonca vyskúšala už takmer štvrtina ľudí vo veku 60-69 rokov.

01 - Modified: 2024-01-11 12:03:21 - Feat.: - Title: Vianočné reklamy 2023: Opäť bodovala Kofola s prasiatkom, najkontroverznejší bol Telekom 02 - Modified: 2023-03-01 11:41:27 - Feat.: - Title: Vidíme veľký tlak na rýchlosť a agilitu prieskumov, klientov zaujíma hlavne zákaznícka skúsenosť 03 - Modified: 2022-08-08 08:41:45 - Feat.: - Title: Ako osloviť mladých? Tak ako to robia tieto značky 04 - Modified: 2022-07-08 05:37:03 - Feat.: - Title: Prieskum: Ktorá reklama je najotravnejšia? Napríklad outdoor to nie je 05 - Modified: 2022-06-29 11:57:45 - Feat.: - Title: Intenzita využívania sociálnych sietí na Slovensku rastie
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
08. november 2024 05:03