Od januára 2022 je na Slovensku zavedená povinnosť zálohovať plastové fľaše a plechovky z nápojov. Nákupné reťazce sú podľa zákona povinné zálohovať v predajniach s rozlohou nad 300 m2. Popri tristo predajniach COOP Jednoty, pre ktoré je zálohovanie zo zákona povinné, sa do zálohovania dobrovoľne zapojí ďalších viac ako 900 predajní. Vrátiť jednorazové PET fľaše a plechovky tak spotrebiteľom umožní v takmer 1 300 predajniach, čo je najviac spomedzi všetkých reťazcov.
Od jesene 2021 sme v médiách videli oficiálnu osvetovú komunikáciu Správcu zálohového systému, v ktorej vystupovali slovenské celebrity. COOP Jednota vo svojej kampani o zálohovaní na tento kreatívny prístup nadviazala a použila vlastných protagonistov – baču a honelníka.
Slogan zálohovacej kampane COOP Jednoty znie „Ekológiu berieme osobne“. Tento prístup sa odrazil aj na príbehu televízneho spotu, kde honelník osobne pracuje v zálohomate. Svojmu poslaniu triediť plastové fľaše a plechovky a vydávať potvrdenia zákazníkom sa venuje zodpovedne, v čom ho podporuje aj bača, ktorý sa stará, aby honelník nebol hladný.
Všetky zásadné informácie o zálohovaní sú dostupné na eko webe COOP Jednoty jednotne-ekologicky.sk
Vizitka kampane:
Klient: COOP Jednota
Agentúra: JANDL
Creative Director: Ján Fajnor
Art Director: Pavel Gajdoš
Copywriter: Karol Thiry
Stratég: Patrícia Reichlová
Account Director: Rastislav Kuttner
Account Manager: Lucia Bocová
Media Planner: Matej Macho
Produkcia: KIMONO Production