Minulý týždeň pri príležitosti 30. výročia claimu Just Do It značka Nike prišla s kampaňou, kde v hlavnej úlohe účinkuje hviezda amerického futbalu Colin Kaepernick. Ten pred dvoma rokmi počas hrania americkej hymny pokľakol na protest voči rasovej nerovnosti. Ku Colinovi sa v tom čase pridali viaceré elity, neskôr sa však toto gesto obrátilo proti nemu ako "zneváženie" americkej hymny. Novú kampaň odsúdil prostredníctvom svojho účtu na Twittri aj americký prezident Donald Trump.
Reklama rozdelila ľudí na dva tábory, pričom mnohí na protest začali páliť Nike tenisky a mikiny.
Ani nie necelý týždeň po spustení kampane prichádzajú americké médiá s prvými odhadmi predaja produktov značky Nike. A sú celkom priaznivé. Výskumná spoločnosť Edison Trends odhaduje, že online predaje spoločnosti narástli od nedele do utorka o 31 percent, minulý rok to bolo o 17 percent viac. Nike uviedla kampaň počas Sviatku práce, to sú dni, kedy podľa analytikov online predaj stúpal. Podľa spoločnosti Edison Trends online predaj produktov markantne narástol najmä v pondelok a v utorok, teda v čase, kedy sa prvýkrát objavil poster novej reklamnej kampane s Colinom Kaepernickom - s claimom - Ver v niečo, aj keď to znamená obetovať všetko.(Believe in something. Even if it means sacrificing everything. Just do it.)
Kompletné video spoločnosť Nike uviedla koncom minulého týždňa.