Vďaka vysokej penetrácii smartfónov na Slovensku posiela a číta maily v telefóne už 85 % užívateľov e-mailových služieb. Spomedzi poskytovateľov freemailu vedie jednoznačne Gmail – konto tu má zriadených 84 % opýtaných. Tieto a ďalšie dáta vyplývajú z prieskumu spoločnosti Mailkit o využívaní a znalosti e-mailových služieb na Slovensku.
- Štatisticky pošle alebo prečíta aspoň jeden email za týždeň už každý jeden obyvateľ Slovenska vo veku od 18 do 59 rokov.
- Súkromné maily bežne dostáva v rámci tejto vekovej kategórie 96 % Slovákov a 87 % z nich e-maily aktívne posiela.
- Aspoň 10 správ týždenne odosiela 77 % z opýtaných.
- Bez každodennej kontroly svojej súkromnej schránky nevydrží 88 % užívateľov a počas pracovnej doby si súkromný mail bez problémov otvorí 61 % z nich.
- A ako komunikujú Slováci cez mail v práci? Podľa štatistík dostáva pracovné e-maily 69 % obyvateľov Slovenska do 59 rokov. Na komunikáciu s klientami či zákazníkmi využíva e-maily 35 % respondentov.
Aktuálny prieskum prezradil aj to, že až 96 % Slovákov registruje vo svojej schránke reklamné maily, pričom podľa aktuálnych štatistík dostane viac ako 10 reklamných správ už 76 % príjemcov e-mailov.„Sme svedkami toho, že stále viac ľudí rozlišuje medzi pre nich relevantnými správami a spamom. Navyše, čím ďalej tým viac Slovákov ovláda aj spôsoby, ako proti spamu bojovať. To je silný signál pre firmy, aby neustále prehodnocovali efektivitu svojich e-mailových kampaní. Nielen z hľadiska finančného výnosu či straty ale najmä z hľadiska zachovania si či straty svojej firemnej reputácie, ktorou sa spamovanie potenciálnych zákazníkov zákonite skončí,“ hovorí Robert Junek, marketingový riaditeľ spoločnosti Mailkit.
Prieskum mal za cieľ zistiť aj súčasné rozloženie práce s e-mailami z hľadiska zariadení – 90 % Slovákov na e-maily využíva PC či notebook, 85 % smartfón a 47 % číta či posiela správy cez tablet. Čo sa týka užívania smartfónov, až 71 % opýtaných má v telefóne zapnuté upozornenie na prichádzajúce maily a 33 % má nainštalovanú aplikáciu na posielanie e-mailov.
„Z prieskumu je možné vyčítať aj ďalšie aktuálne dáta, ktoré môžu poslúžiť taktiež marketérom. Zaujímavé sú napríklad aj čísla o tom, v rámci ktorých freemailových služieb sú Slováci aktívni. Konto na Gmaily má zriadených až 84 % užívateľov, za ním nasleduje s 26 % poskytovateľ Centrum a 14 % Slovákov komunikuje cez e-mail na Zozname,“ vysvetľuje expert na e-mailovú komunikáciu Robert Junek.
Prieskum realizovala česká agentúra STEM/MARK medzi príjemcami bežných e-mailov na vzorke 510 respondentov vo veku 18 až 59 rokov v apríli tohto roka.