Výrobca nápojov Coca-Cola pripojí do konca tohto roka 300.000 chladiacich boxov so svojimi limonádami v európskych obchodoch k internetu. Vďaka programu s názvom Coca-Cola HBC Connected Cooler získa firma informácie o správaní spotrebiteľov a o výkone v maloobchode. Zároveň jej pomôže zvýšiť prevádzkovú efektivitu a maximalizovať príjmy z predaja. Uviedla to v tlačovej správe.
Každý chladiaci box bude pripojený prostredníctvom siete tzv. internetu vecí. Coca-Cola tak bude mať prístup k obrovskému množstvu dát z predajných miest, vrátane informácií o umiestnení boxu v predajni a jeho dostupnosti, o teplote, skladových zásobách, umiestnenie produktov, správanie spotrebiteľov a trendoch.
Smart chladiace boxy umožňujú aj interakciu prostredníctvom mobilných aplikácií, ktoré spoločnosti dovolia oslovovať zákazníkov v reálnom čase. Pridanou hodnotou sú ponuky na mieru a propagačné akcie, využívajúce fyzickú blízkosť.
Čistý zisk firmy celosvetovo v prvom štvrťroku medziročne stúpol o 16 percent na 1,37 miliardy dolárov. Tržby síce o 16 percent naopak klesli na 7,63 miliardy dolárov, ale boli aj tak zhruba 300 miliónov dolárov nad odhadmi.