65. ročník medzinárodného festivalu v Cannes je za nami. Ocenených bolo veľké množstvo prác a my sme sa rozhodli pripomenúť si ich ešte raz.
Na najvýznamnejšom festivale kreativity na svete- Cannes Lions boli ocenené tieto reklamy v kategórii Print & Publishing:
Grand Prix a dvakrát Gold Lion získala práca pre Budweiser, ktorý posielal fanúšikov, aby si fotku rockových hviezd vygooglili. Nemajú totiž dostatok financií na to, aby si mohli dovoliť zaplatenie licencie všetkých hviezd, ktoré boli kedy s pivom odfotené a mohli ich tak použiť na vizuáloch.
Dve ocenenia Gold Lion získala Ikea s reklamou, ktorá vyzýva, aby ste ju ocikali. Spoločnosť do švédskeho časopisu vložila reklamu, ktorú keď ocikala tehotná žena, zobrazila sa jej zľava na detskú postieľku.
Gold Lion si odnieslo aj KFC za dve rôzne práce. Prvá vytvorená v spolupráci s agentúrou Ogilvy & Mather Hong Kong predstavila jednoduché metaforické vizuály, ktorými reklamujú vyprážané pikantné kura. Na obrázkoch jednoducho nahradili oheň jedným kúskom kuraciny. Nápad, ktorý doručil message a vyhral zlatého leva v Cannes.
Druhou prácou ocenenou zlatom je reakcia na nedostatok kurčiat, kvôli ktorým nebolo otvorených počas jedného dňa 800 až 900 prevádzok rýchleho občerstvenia. Situáciu reťazec zvládol s nadhľadom keď vydal celosvetovú reklamu, v ktorej sa na začiatok ospravedlnenia napísal: „kuracia reštaurácia bez kuraťa." A typické vedierko zobrazil prázdne s logom značky KFC prerobeným na FCK.
Agentúra Ogilvy Chicago bola poverená Operným divadlom, aby sa postarala o zmenu vnímania u ľudí. Chcela zdôrazniť to, že je atraktívna, ľudská a prístupná pre všetky vekové kategórie. Výsledkom je séria tlačových, plagátových a billboardových inzerátov, ktoré ilustrujú zaujímavé kultúrne a historické aspekty opery. Kampaň informuje o opere a humorným spôsobom oslovuje potencionálnych návštevníkov. Komunikuje rôzne aspekty opernej tvorby a povzbudzuje verejnosť k návšteve. Práca taktiež získala Gold Lion.