StoryEditor

Jan Steyrer: Pre Slovákov je auto symbolom statusu

26.06.2018, 12:32
Marketingový riaditeľ ŠKODA AUTO Slovensko hovorí v rozhovore pre Stratégie o dizajnovej revolúcii značky Škoda, o raste na čínskom trhu i víziách elektromobility.

S: Ako hodnotíte obdobie od nástupu do spoločnosti ŠKODA AUTO Slovensko? V čom je to pre vás nové, iné?

Fungovanie na Slovensku je zatiaľ asi najlepšia časť môjho pracovného života. Je to úplne iné. Doteraz som totiž desať rokov pracoval v centrále, kde som mal na starosti celosvetové úlohy. A teraz mám možnosť pracovať na omnoho menšom, kompaktnejšom a prehľadnejšom trhu. Oveľa rýchlejšie vidíte reakciu na vašu akciu a práve z tohto pohľadu je to pre mňa veľmi zaujímavá zmena.

S: Škoda ponúka českým a slovenským manažérom riadiť celosvetové aktivity značky. Ako sa darí presadzovať lokálne špecifiká v rámci globálneho manažmentu?

Som veľmi rád, že naša spoločnosť dáva ľuďom takúto príležitosť a motivuje ich, aby rotovali po svete. Je to skúsenosť na nezaplatenie. Škoda má stratégiu, ale to asi nepoviem nič nové, „mysli globálne, konaj, ak je to potrebné, lokálne“. Pôsobíme na viac ako 100 trhoch a stratégia značky je jasne definovaná. Vždy však nasledujú diskusie, čo sa na danom trhu môže urobiť lokálne. A práve v tom vidím výhodu spomínaných rotácií. Lokálny manažér prinesie z centrály do zahraničia „škodovácky“ pohľad na trh a idey, ktoré reprezentujú centrálu. Ale zároveň je rovnako dôležité aj to, že keď sa vráti späť, prináša so sebou mnoho inšpirácií z trhu, na ktorom pôsobil, a ktoré možno v centrále nemali. Ja som napríklad pracoval v Rusku a po návrate som na mnoho vecí pozeral inak. Keď poznáte rôzne trhy, je to veľmi obohacujúce.

S: Pred príchodom na Slovensko ste mali na starosti dílerskú sieť. Marketing predajcov môže byť v mnohých aspektoch iný ako ten na úrovni centrál. Často sú záujmy komunikácie protichodné. Ako to hodnotíte vy?

Nepovedal by som, že protichodné. Primárne zameranie na značku, budovanie povedomia, imidžu je úloha centrály. Primárna úloha dílera je predať. Ich komunikácia je zameraná viac predajne, prípadne lokálne. Ale to je v poriadku, pretože to zase nemôžeme robiť my. Takže skôr by som povedal, že sa tieto záujmy dopĺňajú.

S: Aké sú aspekty marketingu v koncerne Volkswagen, ktorá má ďalšie automobilové značky? Ako si Škoda hľadá svoj priestor, segment, cieľové skupiny či štýl komunikácie v rámci celej skupiny?

Všetko prebieha na úrovni vedenia automobiliek a koncernu. Práve na koncerne je skvelé, že už dlhé roky sú segmenty jednotlivých značiek jasné. Do superprémiového segmentu patrí napríklad Porsche, do prémiového Audi, do objemového segmentu patrí Volkswagen, Škoda a Seat. Je to dané a veľmi dôležité pre efektívne pozicionovanie jednotlivých značiek a modelov. Možno samotný zákazník to nemusí vždy vnímať, ale funguje to. A je to aj o určitej snahe automobilky ísť stále viac a viac hore. Škodovka pred 15 rokmi vyrábala iné autá, ako vyrába dnes. Posúvame sa úrovňou vyšš...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2021-07-06 14:08:36 - Feat.: - Title: Monika Hilmerová sa stala ambasádorkou elektromobility pre značku ŠKODA 02 - Modified: 2020-11-18 16:27:44 - Feat.: - Title: Škoda spúšťa globálnu kampaň aj na Slovensku 03 - Modified: 2020-06-01 14:55:06 - Feat.: - Title: Škoda tendrovala digitálnu agentúru. Vyhrala zabehnutá agentúra Socialists 04 - Modified: 2019-01-25 07:43:14 - Feat.: - Title: Prvý digitálny showroom na Slovensko priniesla ŠKODA 05 - Modified: 2018-05-18 08:03:06 - Feat.: - Title: Trofej pre najužitočnejšieho hokejistu MS 2018 navrhla ŠKODA Design
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 08:46