Dreamstime
StoryEditor

Prieskum IBM: Firmy vnímajú GDPR ako príležitosť na posilnenie ochrany a zabezpečenia dát

06.06.2018, 10:09
Autor:
(red)(red)
70% firiem sa pred začiatkom platnosti nového nariadenia EK niektorých dát dokonca zbavilo.

Nová štúdia spoločnosti IBM ukazuje, že takmer 60% respondentov neprijalo všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov (GDPR) ako ďalší predpis alebo regulačnú prekážku, ale skôr ako príležitosť na zlepšenie spôsobu ochrany a správy dát. Mnohé firmy a podnikatelia v GDPR tiež vidia podnet na vytvorenie nových obchodných modelov.

Väčšina firiem sa podľa výsledkov štúdie snaží vyhovieť novým nariadeniam tým, že si teraz vyberá lepšie, aké údaje zhromažďuje a spravuje. 70% z nich sa pred uplynutím lehoty na súlad s predpisom niektorých dát dokonca zbavilo.

​Spoločnosť IBM sa zamerala na viac ako 1 500 manažérov z celého sveta, ktorí mali súlad s GDPR na starosti. Výsledky ukazujú, že spoločnosti vnímajú GDPR ako príležitosť na posilnenie dôvery svojich zákazníkov a spustenie inovácií:

84% z nich verí, že dôkaz o súlade s GDPR bude považovať verejnosť za pozitívnu konkurenčnú výhodu

76% z nich uviedlo, že GDPR posilní dôveryhodnosť vzťahov zo strany zákazníkov a prinesie im nové obchodné príležitosti

Napriek tomu ale iba 36% respondentov uviedlo, že k dátumu účinnosti (25. mája 2018) dosiahli plnú zhodu s nariadením

„GDPR začala platiť v čase, keď medzi spotrebiteľmi vládne veľká nedôvera v schopnosti firiem chrániť ich osobné údaje. Aby sa firmy mohli so všetkými týmito aspektmi vysporiadať, museli úplne zmeniť svoj prístup k ochrane údajov a začať pracovať na získavaní dôvery zákazníkov. Práve táto dôvera je totiž pre ekonomiku založenú na dátach nevyhnutnosťou," hovorí Cindy Compertová, technická riaditeľka divízie IBM Security spoločnosti IBM.

GDPR vedie k zníženiu objemu zhromažďovaných a uložených údajov. Firmy tiež podľa výsledkov štúdie Institute for Business Value využívajú GDPR ako príležitosť na zjednodušenie spracovania údajov a zníženie ich celkového objemu. Pre mnohé z nich GDPR znamená výrazné zníženie množstva zhromaždených, uložených a zdieľaných údajov. Firmy podľa výsledkov štúdie v súvislosti s GDPR uskutočnili nasledujúce kroky:

80% z nich obmedzilo objem uchovávaných osobných údajov

78% z nich znížilo počet ľudí, ktorí majú k osobným údajom prístup

70% z nich zlikvidovalo údaje, ktoré už nepotrebujú

​Jednou z kľúčových požiadaviek GDPR je povinnosť oznámiť úradu do 72 hodín porušenie zabezpečenia údajov. Štúdia Institute for Business Value však zistila, že iba 31% podnikov v súvislosti s plnením tejto požiadavky prehodnotilo alebo zmenilo svoje plány a reakcie na incidenty, takže na tento bod v rámci prípravy GDPR viac menej pozabudli.

Výskum uskutočený organizáciami Institute for Business Value (IBV) spoločnosti IBM a Oxford Economics prebiehala od februára do apríla 2018 v 34 krajinách. Dopytovaných bolo 1 500 manažérov zodpovedných za GDPR v 15 rôznych odvetviach.

01 - Modified: 2023-08-24 13:08:10 - Feat.: - Title: E-commerce čelí nedostatku pracovnej sily. Viac ako skúsenosť zaujmú zručnosti a zanietenie 02 - Modified: 2022-03-29 09:35:54 - Feat.: - Title: Pokuta 250-tisíc eur pre IAB Europe za porušenie GDPR. Agentúram hrozí, že prídu o údaje z cookies 03 - Modified: 2021-04-16 17:35:38 - Feat.: - Title: Na Facebook sa chystá hromadná žaloba kvôli úniku dát 04 - Modified: 2021-03-22 13:40:21 - Feat.: - Title: Za nezákonné používanie cookies hrozia pokuty do 10 percent z obratu 05 - Modified: 2018-06-28 14:46:49 - Feat.: - Title: GDPR zasahuje v Európe každú druhú firmu, niektoré sa boja o prežitie
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
14. november 2024 16:57