KANTAR MEDIA monitoruje vývoj reklamy v médiách za rok 2017. Celkové výdavky do offline komunikácie ako sú: televízia, kino, rádio, outdoor, noviny a časopisy, vzrástli na úroveň 1,6 mld Eur. V porovnaní s rokom 2016 je to nárast o 18,4%. Všetky výdavky sú monitorované v cenníkových cenách. Tempo rastu výdavkov je najvyššie od roku 2009, teda za posledných osem rokov. V rámci výdavkov do reklamy v roku 2017 v porovnaní s predchádzajúcim rokom je podiel televízie ako mediatypu jednoznačný (78,6%).
Pri medziročnom porovnaní výdavkov je nárast výdavkov do TV reklamy vyšší oproti minulému roku o 24%. Vďaka slovenským kino premiéram (Čiara, Všetko alebo nič, Únos a mnohé iné) narástla aj kino reklama. Oproti vlaňajšku o 20%. Mierny nárast zaznamenali výdavky do rádio reklamy (5,4%). Outdoor a noviny si medziročne o čosi polepšili, minimálny pokles výdavkov zaznamenali investície do reklamy v časopisoch (pokles o 0,34%).
Čas strávený odvysielaním slovenských reklám a sponzorských odkazov v televíziách v roku 2017 vzrástol o neuveriteľných 22% (čo je o 1 744hodín viac) v porovnaní s predchádzajúcim rokom. Zatiaľčo hodnota reklamy v rádiách sa medziročne takmer nezmenila. Printová inzercia zaznamenala mierny nárast reklamy o 1%.