StoryEditor

Po pätnástich rokoch skúseností nerobíme za nulu

24.04.2018, 09:43
„Aby sa trh očistil, je potrebné vyjasniť si pozície na strane klienta, ako aj agentúry,“ hovorí Daniel Abrahám, majiteľ agentúry Effectivity POWERED BY PUBLICIS.

 S: Vaša agentúra v tomto roku oslavuje pätnásť rokov. Ako sa vám dnes darí?

Ideme  nad naše očakávania. Je to dôsledok transformácie, ktorú sme začali robiť pred pár rokmi, keď sme si povedali, že takto to ďalej nejde.

S: Čo konkrétne ste zmenili?

Zoberte si, ako fungujú všetky agentúry. S každým, s kým sa stretnem povie, nie je to dobré, klienti sú úplne hrozní. My sme tiež chvíľu boli v takomto rozpoložení, keď som si zrazu uvedomil, že nie je možné, aby sa dvanásť agentúr stretávalo v tendri na 20 000 eur ročného príjmu.

S: No tak ale nemusia.

Presne toto boli úvahy pre našu zmenu. Povedali sme si, že ak si klient neurobí predtým dostatočnú domácu úlohu, tak to nemyslí vážne. A tak sa nám stalo, že sme nešli do nejakého tendra, kde sa vytrápili tri agentúry, ktoré šesť mesiacov bojovali o klienta a po pol roku tento klient prišiel za nami, aby sme sa dohodli. Už sa tam počas tendra tak narušili vzťahy, že boli všetci precitlivení. Agentúry mali pocit, že klient je im dlžný, klient zasa, že nič nedostal. Ak chceme, aby sme tu mali nejaký dobre fungujúci trh, musíme ho aj formovať.

S: Minulý rok predsa KRAS išiel do veľkej aktivity etický tender.

Na jednej strane si myslím, že aktivita KRAS-u ohľadne tendrov je dôležitá, na druhej strane si myslím, že reálne to bude fungovať vtedy, ak si to klienti odžijú. V opačnom prípade aktivita etický tender nemá význam. Osobne uznávam tri jasné pravidlá. To prvé je, že by nemali byť skryté mená agentúr, ktoré sú spoločne v tendri, pretože len čo niekto pozve teoreticky do jedného tendra agentúru na úrovni Wiktor Leo Burnett, Istropolitanu a zároveň tam pozve nejakú dvestotisícovú agentúru z Košíc a ešte stotisícovú agentúru zo Žiliny – asi je to jasný signál, že klient nechápe, že to sú rozdielne svety. Pritom však vôbec nehovorím, že klienta nemôže odservisovať veľmi dobre aj agentúra z Košíc. Len hovorím, že si klient nenastavil jasne pravidlá a je na nás, na agentúrach, ktoré chcú formovať tento trh, či sa k tomu postavíme čelom a povieme si, že si vyjasníme tieto pozície.

S: Ktoré ďalšie dve jasné pravidlá ohľad...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-01-08 07:45:51 - Feat.: - Title: Prvý veľký agentúrny prestup roka: Martin Motáček je kreatívnym šéfom EFFE Bratislava 02 - Modified: 2021-03-17 07:32:06 - Feat.: - Title: Kreatívu značky Eurovea preberá MullenLowe GGK 03 - Modified: 2021-03-17 07:23:58 - Feat.: - Title: Liga proti rakovine: Rakovina nemá vlny, je tu stále 04 - Modified: 2021-03-05 10:15:27 - Feat.: - Title: EFFECTIVITY INSIDER: Sme mladá dynamická osemnástka plná ambícií a plánov 05 - Modified: 2021-01-28 14:52:59 - Feat.: - Title: Šéf agentúry Effectivity: Rok 2020 oddeľoval „zrno od pliev“
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
04. november 2024 14:40