Pracovná skupina pre GDPR a Správna rada združenia internetovej reklamy IAB Slovakia rozhodla o víťazovi tendra, ktorý bol vyhlásený na dodávateľa právnej analýzy vybraných špecifických problematík ochrany osobných údajov v digitálnom prostredí.
Do tendra sa prihlásilo osem advokátskych kancelárií a ponuku v požadovanom termíne zaslalo sedem. Pracovná skupina pre GDPR posudzovala prijaté ponuky na základe viacerých kritérií, medzi ktorými hlavnú úlohu zohrávali: referencie, cena a kvalita vypracovaného čiastkového zadania problematiky uvedenej v zadaní tendra.
Do užšieho kola sa dostali dve advokátske kancelárie. Víťazom tendra sa stala advokátska kancelária Semančín&Partners.
„Veríme, že sa nám spoločne s vybranou advokátskou kanceláriou podarí v čo najkratšej dobe pripraviť znenie Kódexu správania pre digitálne subjekty, ktorý by mal špecifikovať základnú charakteristiku osobných údajov v digitálnom prostredí, využívané právne základy pre spracovanie osobných údajov, ako aj textácie v procesoch získavania súhlasu na stránkach vydavateľov," hovorí o novej spolupráci Daša Karpelová, výkonná riaditeľka IAB Slovakia.
„Vzhľadom na to, že naše združenie si dalo ako jednu z hlavných priorít svojej činnosti aj vytvaránie štandardov na slovenskom internetovom trhu, vnímame prípravu takéhoto Kódexu ako ďalší krok vpred, ktorým zároveň pomôžeme našim členom byť v súlade so zákonom v danej problematike. Veríme, že sa nám podarí poskytnúť našim členom manuál do konca apríla 2018,“ dodáva Karpelová.
Vypracovaný kódex by mal byť manuálom, ktorý uľahčí cestu v niektorých oblastiach ochrany osobných údajov v digitálnom prostredí najmä vydavateľom, menším prevádzkovateľom webových stránok, ale i ostatným digitálnym subjektom.
Po 25. máji, kedy vstúpi do platnosti nový Zákon o ochrane osobných údajov, podá združenie pre internetovú reklamu IAB Slovakia prostredníctvom vybranej advokátskej kancelárie tento Kódex na akreditáciu Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky.
Združenie pre internetovú reklamu IAB Slovakia vzniklo v máji 2005 ako združenie subjektov pôsobiacich na slovenskom internetovom trhu, ktorého hlavným cieľom je zabezpečiť informovanosť o internete a možnostiach jeho využitia ako reklamného média. V súčasnosti má IAB Slovakia 39 členov a je najväčším digitálnym združením pôsobiacim na Slovensku. IAB Slovakia je členom IAB Europe.