Kantar Slovakia reprezentuje značky Kantar TNS, Kantar MillwardBrown, Kantar Media. Jeden obchodný názov zastrešuje dve organizačné jednotky – ad-hoc prieskum (Kantar Insights) a mediálny prieskum (Kantar Media).
„Súčasťou Kantar Slovakia sú naďalej obe oddelenia niekdajšieho TNS Slovakia, ktoré sa venujú meraniu a monitorovaniu médií a reklamy. Ide o oddelenie TAM (Television Audience Intelligence), ktoré od roku 2004 zabezpečuje meranie sledovanosti televízií na Slovensku, a oddelenie Advertising Intelligence, ktoré má podobne dlhú históriu v oblasti monitoringu výdavkov do reklamy a kreatívneho monitoringu. Od roku 2017 spoločne vystupujú pod samostatným vedením Andreja Valla a „domovskou“ značkou Kantar Media,“ vysvetľuje Andrej Vallo, country leader Kantar Media.
Kantar Media ako globálny líder v oblasti plánovania a merania výkonnosti a hodnoty médií poskytuje služby vo viac ako 70 krajinách najvýznamnejším médiám, mediálnym agentúram i zadávateľom. Prítomnosť Kantar Media ako brandu umožňuje aj klientom na Slovensku ponúknuť celú škálu produktov v oblasti:
- merania konzumácie médií z rôznych mediatypov (TV, radio, internet, printy, outdoor)
- monitoringu reklamy a sponzoringu, kreatívny monitoring, vyhodnocovanie mediálnych výdavkov
- targetingu spotrebiteľov (TGI) a divákov (technológia SyncNow, na ktorej je napríklad založená známa show Čo ja viem)
- monitoringu redakčného obsahu – Reputation Intelligence
- monitoringu sociálnych médií a plateného vyhľadávania.
Ku Kantar Insights: Ako informoval Ján Hudák, počas roka 2017 došlo k zavŕšeniu spolupráce sesterských agentúr v oblasti ad-hoc prieskumu Millward Brown a TNS. Agentúra Millward Brown ku koncu roka uzavrela svoju organizačnú zložku na Slovensku. Produkty a nástroje Millward Brown tak získavajú plnohodnotnú klientskú podporu z lokálneho tímu. „Kantar klientom poskytuje výrazne väčšiu synergiu v ponuke špecifických riešení, predovšetkým v oblasti značky, kde už dnes kombinuje nástroje ako NeedScope a Link a Brand Dynamics. Pre klientov, ktorí sú zvyknutí na svoje klientské tímy a podporu z ČR sa nič nemení,“ dodáva Ján Hudák, managing director Kantar Slovakia. Tento tím od januára 2018 vystupuje pod jeho vedením a „domovskou“ značkou Kantar Insights.
Tieto zmeny sú dokončením viacerých aktivít agentúry na Slovensku. Približuje Ján Hudák:
- Na jednej strane je to logické zavŕšenie procesu využitia synergií prieskumných agentúr, ich značiek a riešení, ktoré tieto agentúry poskytujú v rámci globálnej mediálnej siete WPP plc. Pod značku Kantar okrem TNS a Millward Brown patrila voľakedy tiež značka Research International, ktorá bola aktívna aj v Čechách na Slovensku.
- Dalšou oblasťou zmien je zameranie agentúry v klientskom servise. Vo všeobecnosti agentúra výrazne viac prepája prieskum s businessom klientov. Klientský tím je výrazne posilnený o ľudí z klientskej strany o ľudí, ktorí majú veľmi bohaté skúsenosti s využívaním prieskumov v reálnom živote klienta. Prejavuje sa to už pri preberaní briefu od klienta a písaní proposalu až po doručenie výsledkov a prípadnú pomoc s implementáciou.
- Na muške priorít agentúry je okrem relevantnej business interpretácie výsledkov (preto posilnenie práve tejto časti tímu) aj oblasť technologická. Nejde pritom o apriori nové technológie ako schopnosť relevantne reagovať na dva technologické fenomény doby – dostupnosť dát (napr. transakčných klientských) a dostupnosť dát v reálnom čase (okamžitá spätná väzba na výkon napr. Call centra, alebo pobočkového pracovníka – Transakčný TRIM). Podľa presvedčenia agentúry práve kombinácia skúsenosti so zberom, ale hlavne skuseností so spracovaním, reportingom a business interpretáciou dáva klientom skutočnú hodnotu.