Uplynulý týždeň nám značky predstavili netradičné kampane, ktorými zaujali celý svet. Diesel predával svoje oblečenie pod fakeovou značkou za neporovnateľné ceny a Apple reklamu si pozrelo viac ako 68 miliónov ľudí za týždeň. To, že sedem minútové video vlastne promuje značku, sme sa dozvedeli až na konci videa v dvoch vetách. Agentúra BETC do jedného bytu pustila amatérskych detektívov, ktorí mali zistiť, čo sa v byte stalo. Tipovali rôzne, no k skutočnému výsledku sa nedopátrali.
Talianska módna značka DIESEL sa už istý čas snaží byť autentická. V minulosti predstavila kampane, ktoré sa odlišujú od klasických a vyzdvihujú rôzne aspekty a názory na spoločenské témy.
Tentokrát počas New York Fashion Week otvoril pofidérne vyzerajúci obchod s falošnými napodobeninami značky DEISEL. Oblečenie bolo pobalené v igelitových vreciach a zákazníkov upútali nápisy „dve za cenu jedného“ alebo „výhodné ceny“ či „zľavy“. Kvalita textilu však bola rovnaká ako originál. Len bola lacnejšia a mala prehodené písmeno. Značka sa tak zviditeľnila a poukázala na to, ako u ľudí zohráva rolu priestor a spôsob predaja. Dokonca aj to, že ľudia často nepozerajú na kvalitu, ktorá bola rovnaká, ale na značku.
Pozrite si aj predchádzajúce kampane značky Diesel. Po amerických prezidentských voľbách vyjadrovala nesúhlas s Trumpom. Ďalšia kampaň začala revolúciu v tom, že vo filmoch a reklamách sa nemusia objavovať len dokonalí ľudia a v tom pokračovala aj poslednou kampaňou, ktorú predstavila.
Veľmi populárna v Číne sa stala reklama od spoločnosti Apple. Pri príležitosti príchodu Nového roka pripravila emotívny spot založený na skutočnej udalosti. Krátky príbeh ukazuje mamu, ktorá pracuje ako vlaková sprievodkyňa a počas sviatku neuvidí svojho syna. Dohodnú sa, že jej setra dovedie dieťa na nástupište, kde spolu môžu stráviť 3 minúty. Spot sa volá „Three Minutes“. Pozrite sa, ako vzácny čas prebiehal.
Zaujímavosťou je, že v siedmich minútach nie je ani raz ukážka značky Apple. Spot je ale natočený novinkou Iphone X. Video si pozrelo v priebehu týždňa 68 miliónov fanúšikov.
Veľmi očakávaná kampaň od agentúry BETC je na svete. Po úspešnej kampani Like My Addiction prišla s ďalším kreatívnym nápadom. Myšlienka je podobná, no tentokrát na to agentúra išla inak. Do bytu poslala niekoľko amatérskych detektívov, ktorým dala za úlohu zistiť, čo sa v byte stalo a kto v byte žil. Tipovali rôzne - vrah, zločinec alebo upír. Na konci spotu sa objaví skutočná Laurenc, ktorá vysvetlí, čo sa v byte dialo a prizná sa k alkoholizmu.
Portál Adweek uviedol vyjadrenie od agentúry, že Laurenc sa zotavila a hovorí: „S Addict Aide (organizácia na pomoc so závislosťami) chce dať nádejné posolstvo: Alkoholizmus nie je ani slabosť, ani nevyhnutnosť. Je to choroba, ktorú možno liečiť, pre tých, ktorí sú pripravení prijať, že potrebujú pomoc.“ Názov kampane je „Laurencine tajomstvo“. Určite sa oplatí vidieť.