S cieľom propagovať juniorský šampionát a zvýšiť jeho sledovanosť sa rozhodol Slovenský zväz ľadového hokeja pripraviť reklamnú kampaň. Nápad vznikol v agentúre Wiktor Leo Burnett. Prepojili hokej a rozprávku a vznikla kampaň Hokejové rozprávky- Kde buly, tam buly...Známym príbehom sa mierne upravili názvy a vznikli Červená prilbička, Gólová Ruženka alebo Gól nad zlato.
Kampaň bola primárne pripravená pre billboardové priestor a rozhlasové vysielanie. Počuť ste ju mohli vo vysielaní Rádia Slovensko alebo na Rádiu Expres. Posty sa objavili aj na oficiálnej Facebookovej stránke SZĽH.
Reklama pozývala divákov sledovať zápas juniorského turnaja počas vianočných a novoročných sviatkov.
Silvestrovská výzva: Oslávte Nový rok s hokejom!
Tesne po Vianociach čakala marketing SZĽH nová výzva. Slovensko svoj posledný zápas v základnej skupine hralo s odbitím prvej sekundy Nového roka. Ako vyburcovať oslavujúce Slovensko, aby 1.1.2018 o 00:00 hod. pozerali hokej na Dvojke? V réžii samotného marketingového tímu vzniklo online video, ktorého ústrednou myšlienkou bolo osláviť príchod Nového roka s hokejom. Silvestrovský spot si organicky pozrelo celkovo 9 034 ľudí.
Marketingová kampaň dosiahla úspech
Vďaka premyslenej marketingovej kampani čísla stúpli a Majstrovstvá sveta juniorov 2017/2018 dosiahli rating 2,3 a share 16,0 (v cieľovej skupine 12+), a to aj napriek tomu, že sa väčšina zápasov hrala v neskorých nočných či skorých ranných hodinách.
Najsledovanejším zápasom šampionátu bol prekvapivo silvestrovský zápas s Dánskom, ktorý dosiahol rating 4,8 v cieľovej skupine 12+.
„Okrem offline kanálov sme mládežnícky šampionát intenzívne propagovali online, najmä na našej oficiálnej facebookovej stránke, ako aj na Instagrame. Súčasťou online aktivít nebola len podpora kampane Hokejových rozprávok, ale mnoho ďalších, na ktorých sme pracovali s naším tímom,” hovorí o kampani riaditeľ marketingu SZĽH Vladimír Janček. „Oproti minulému roku sa nám čísla sledovanosti zvýšili o viac ako polovicu, takže môžem skonštatovať, že kampaň splnila svoj účel a pritiahla divákov k obrazovkám,” zhodnotil kampaň na záver.
Pozrite si ako sa vyvíjali ratingy a podiely v posledných rokoch:
S ratingom 6,1 vedú majstrovstvá juniorov 2014/2015. Táto sezóna bola pre slovenský mládežnícky hokej mimoriadne úspešná, pretože Slovensko na vtedajších majstrovstvách získalo bronzovú medailu. Najsledovanejším bol, pochopiteľne, zápas o bronz, v ktorom sme sa stretli so Švédskom a vyhrali sme 4:2. Zápas sa hral 5. januára a dosiahol rating 9,2 - v cieľovej skupine 12+.
O rok na to sa majstrovstvá sveta konali vo fínskych Helsinkách, takže prekážkou vysokej sledovanosti nebol ani posun času, ani nezáujem divákov o hokej. „Pred rokom Slovensko získalo bronz, tento rok to bude zlato!”, znelo v hlavách hokejových fanúšikov pred šampionátom. Nestalo sa tak a po troch prehrách v základnej skupine s Ruskom, Fínskom a Českom začal upadať i záujem divákov o mládežnícky svetový šampionát.
Extrémne nízka sledovanosť, ktorá dosiahla rating 0,9 a share 9,3 ( v cieľovej skupine 12+.) nasledovala v sezóne 2016/2017. K obrazovkám si sadlo rekordne málo Slovákov a slovenský hokej bol po viacerých nevydarených šampionátoch odsúdený na boj s nedôverou a nezáujmom zo strany fanúšikov.