Spoločnosť H&M na svojich webových stránkach a vo viacerých krajinách ponúkalo zákazníkom detské mikiny. Konkrétne jednu zelenú, s nápisom „ Najcoolovejšia opica v džungi“ nafotila na chlapcovi tmavej pleti. Ostatné dva produkty majú na sebe chlapci bledej pleti.
Sociálne siete sa okamžite do problému opreli a fotka chlapca zaplavila internet. Verejnosť označila firmu za rasistickú. Značka sa za obrázok ospravedlnila a obrázok chlapca z webu odstránila. Takisto zastavila predaj mikín a zrušila aj dodanie objednávok cez e-shop.
„Tento obrázok bol odstránený zo všetkých H&M kanálov a ospravedlňuje sa komukoľvek, koho obrázok mohol uraziť,“ uviedla hovorkyňa spoločnosti Anna Erikssonová pre CNN.
V roku 2016 Davida Beckhama v reklamách nahradil mladík The Weeknd. Spevák sa po incidente na Twitteri vyjadril, že so značkou nechce ďalej spolupracovať.
Portál Adweek uviedol, že niektorí užívatelia Twitteru vyzývali predajcu oblečenia k úplnému bojkotu.
Rasistické označenie v tomto roku spoločnosť H&M získala ako prvá. My sme tie minuloročné nepodarky za rok 2017 zhrnuli v jednom článku.