Online nákupy boli dlhodobo jednou z pohodlných foriem ako si zakúpiť rôzne módne kúsky. V súčasnej dobe lockdownov a rôznych opatrení záujem o tieto služby enormne rastie. Módny vyhľadávač Glami pravidelne mapuje zmeny nákupného správania zákazníkov a prichádza so aktuálnymi štatistikami získané z vlastného prieskumu Fashion (Re)search. Zisťoval, aké sú nákupné preferencie Slovákov v rámci platieb online nákupov, akým spôsobom najčastejšie riešia vrátenie tovaru, za aké služby sú ochotní si priplatiť.
Výsledky potvrdzujú, že dobierku uprednostňuje 50,2 % Slovákov, zvyšných 35,2 % zvolí online platbu a 14,6 % sa rozhoduje podľa situácie.
Online bezpečnosť neberú Slováci na ľahkú váhu
Online prostredie je práve pri platbách cez internet diskutovanou témou. Na otázku, či si platobnú kartu ukladajú v účte obchodu alebo v internetovom prehliadači, odpovedalo 68,1 % negatívne. Zvyšné percentá opýtaných tak robia iba v prípade, že ide o overený obchod alebo z dôvodu pohodlia.
Doručenie priamo domov, ale aj príplatok za vyskúšanie
Vyhľadávanými pozitívami nákupov cez internet je nielen ľahký spôsob nakupovania, ale predovšetkým pohodlné a bezproblémové doručenie módy na konkrétnu adresu. Skoro 75 % opýtaných využíva doručenie priamo až domov. Svojich fanúšikov si našlo aj vyzdvihnutie v obchode alebo v zásielkovni (20,3 %). Postoj Slovákov k vráteniu tovaru už nie je taký entuziastický. Skoro štvrtina tvrdí, že zásielku nevracia. Ďalších 36,6 % na vrátenie využíva kuriérske služby bez uvedenia konkrétneho času.
Slováci sú však ochotní si za extra služby aj priplatiť. Tou najvyhľadávanejšou je možnosť vyskúšať si vybraný tovar buď doma alebo na predajni predtým ako padne finálne rozhodnutie o kúpe (25,1 %). V tesnom závese preferencií je aj dodanie tovaru v ten istý deň (23,7 %).