Stratégie vyhlásili víťazov súťaže Agentúra roka 2021. Rebríčku najúspešnejších agentúr kraľuje TRIAD. Druhé miesto patrí agentúre MUW Saatchi & Saatchi a tretiu priečku obsadil Wiktor Leo Burnett. Všetky ocenené agentúry si môžete pozrieť v tomto článku:
Súčasťou Agentúry roka sú aj ďalšie ocenenia, ktorými Stratégie oceňujú najkreatívnejšie agentúry, najefektívnejšie agentúry a tie, ktoré dosiahli uplynulý rok najlepšiu ekonomickú výkonnosť a svoje výsledky zverejnili v rebríčku TAAS.
TOP CREATIVE AGENCY 2021
TRIAD je jednotkou aj v rebríčku najúspešnejších agentúr v oblasti kreativity. Najviac bodov si priniesol z Epica Awards 2020 a ADC*E 2020, kde zabodoval s prácou VÚB šetrič. Druhou najvýraznejšou kampaňou agentúry bola tento rok práca Meeting Zombies pre Slido, ktorá si zo Zlatého klinca 2021 odniesla štyri zlaté kovy a striebro získala v kategórii Kampaň.
Druhá priečka v rebríčku patrí MUW Saatchi a Saatchi, pre ktorú je najúspešnejšou prácou roka kampaň Maratónske psy pre klienta ČSOB. Z Epica Awards 2020 si odniesla striebro a dve bronzové ocenenia, z New York Festivalu 2021 dva bronzy a zo Zlatého klinca 2021 okrem troch bronzov aj zlato v kategórii Kampaň. Z mnohých ďalších prác, ktoré sa podieľali na tohtoročnom úspechu agentúry, spomeňme ešte Nekonečné dáta či Zastávku pre Telekom, ktorá získala aj bronz na ADC*E 2021.
Tretia priečka v rebríčku patrí agentúre THIS IS LOCCO, ktorá v tomto ročníku zabodovala s digitálnou influencerkou Bejby Blue pre Tatra banku. Zo Zlatého klinca 2021 si za kampaň odniesla najvyššie ocenenie Grand Prix a ďalšie dva zlaté, päť strieborných a dva bronzové Klince. Tretím zlatom ocenila porota Bejby Blue aj v kategórii Kampaň. Agentúra sa stala najúspešnejšou agentúru večera a získala ocenenie Véčko. Bejby Blue získala dva bronzy aj na ADC*E 2021 a bronz si odniesla tiež z Golden Drum 2021. Umiestneniu agentúry na popredných miestach v rebríčku Agentúry roka zabránil fakt, že nie je súčasťou rebríčka ekonomickej výkonnosti agentúr TAAS.
TOP 10 CREATIVE AGENCY 2021 – rebríček najúspešnejších agentúr v oblasti kreativity:
TOP EFFECTIVE AGENCY 2021
Prvá priečka v rebríčku najúspešnejších agentúr v oblasti efektivity patrí s výrazným náskokom TRIADu, pre ktorý bola minuloročná EFFIE EUROPE mimoriadne úspešná. Kampaň Šetrenie je návykové pre klienta VÚB získala najvyššie ocenenie Grand Effie a zlato. Dve bronzové ocenenia si odniesla aj reklama Slovensko žije všetkými farbami pre Pernod Ricard Slovakia. Na EFFIE SLOVAKIA 2021 získala striebro kampaň Kúp mi radšej knihu pre sieť kníhkupectiev Martinus.
Isadore vynieslo na druhé miesto v rebríčku zlato z EFFIE EUROPE 2021 za prácu Cycling Struggles. Spot od Juraja Pobjeckého sa láskavo smeje na chybách, s ktorými sa stretol hádam každý cyklista.
Tretia priečka patrí Wiktor Leo Burnett, ktorý v roku 2020 získal za Hráškovú polievku shortlist na EFFIE EUROPE a o rok neskôr ho už premenil na bronz. Zo slovenskej EFFIE si odniesol tri shortlisty za kampane pre Lidl, 365. banku a Škoda Auto Slovensko, na ktorej spolupracoval s agentúrou Socialists.
TOP 10 EFFECTIVE AGENCY 2021 – rebríček najúspešnejších agentúr v oblasti efektivity
TAAS 2020
Do Agentúra roka získavajú agentúry body aj za umiestnenie v rebríčku ekonomickej výkonnosti TAAS (Top Advertising Agencies Slovakia). Svoje prvenstvo z predošlého ročníka obhájil JANDL, druhá priečka patrí opäť agentúre Wiktor Leo Burnett a treťou najvýkonnejšou agentúrou je, rovnako ako v minulom ročníku, Istropolitana Ogilvy.
TAAS 2020 – rebríček Top Advertising Agencies Slovakia:
Zdroj: Stratégie, 2021