Európska súťaž efektívnej reklamy EFFIE Awards Euro 2021 vyhlásila víťazov. Medzi najúspešnejšie európske reklamy efektivity sa dostali tri slovenské práce. Slovenská reklama uspela medzi európskou špičkou a získava jedno zlato a dva bronzy.
Zlatú Euro EFFIE získala kampaň Cycling Struggles pre Isadore, bodovala v kategórii Retail. Televízny spot je inšpirovaný inšpirovanej reálnymi skúsenosťami cyklistov. V duchu claimu Road is the way of life (Cesta je spôsob života) odkrýva zábavnou formou úskalia života na cestách, s ktorými sa cyklisti občas potýkajú. Stratég Juraj Pobjecký navrhol túto reklamu pre slovenskú značku cyklo-oblečenia bratov Velitsovcov Isadore Apparel a vysielaná bola počas tohto ročníka Tour de France na Eurosporte.
Cycling Struggles má na konte už dve ocenenia zo Zlatého klinca 2021, kde získala zlato v kategórii Film a striebro v novej kategórii Duch doby. Bola tiež najlepším TV spotom za minulý rok v Hodnotení Stratégií. Podľa porotcov Zlatého klinca išlo o prácu, ktorá by mala byť benchmarkom pre reklamy na Slovensku.
Bronzovú Euro EFFIE v kategórii Best of Europe - Small Budget si odnáša kampaň Hrášková polievka, ktorú pre Ministerstvo zdravotníctva a Lidl pripravila agentúra Wiktor Leo Burnett. Shortlist získala aj na minuloročnej Euro EFFIE v kategórii Positive change a na EFFIE Awards Slovakia 2020 Slovakia dokonca získala zlato. Kampaň bodovala tiež na viacerých domácich a zahraničných súťažiach kreativity. Z minuloročného Zlatého klinca si odniesla tri zlaté kovy, na Eurobeste 2020 získala bronz, rovnako ako na tohtoročnom Golden Drume.
Treťou prácou, ktorá presvedčila porotu na európskej úrovni je práca od agentúry Istropolitana Ogilvy Skutočný pochod pre život pre Magnu. Istropolitana získala v kategórii Positive Change Europe: Social Good – Non-profit bronzové ocenenie. Kampaň už má na konte striebro z minuloročnej EFFIE Awards Slovakia 2020.
Porota na európskej súťaži efektivity odovzdala 35 ocenení 26 agentúram zo 17 krajín v Európe. Víťazi boli nominovaní porotou na čele so zástupcom zadávateľov Claire Millerovou šéfkou stratégie značky LEGO a Vincentom Garelom, Executive Vice President agentúry TBWA\Groupe France.
Najúspešnejšou agentúrou sa stala Havas Group, ktorá získala najviac zlatých a strieborných ocenení. V tomto ročníku porota neudelila Grand EFFIE. Minulý rok toto výnimočné ocenenie získala napríklad slovenská agentúra TRIAD za prácu Šetrenie je návykové pre VÚB banku.