Po dvanástich kolách sa skončil ďalší ročník Hodnotenia Stratégií, z ktorého vzišlo osem zlatých, desať strieborných a tiež osem bronzových prác.
Do absolútneho finále pritom postúpilo 114 prihlášok z celkových 481. Vstupenku do užšieho výberu im zabezpečil zisk aspoň piatich bodov v priemere, a to od oboch častí poroty.
Tú ako vždy tvorili kreatívci, ktorých do každého kola vyberalo združenie ADC, a po celý rok nemenné zloženie zadávateľov – pripomenúť si ho môžete tu:
Z hľadiska počtu prác vo finále sa na prvé miesto dostala agentúra MUW Saatchi & Saatchi. Porota konkrétne hodnotila 27 reklám z ich dielne. Spomedzi klientov viedol rebríček Telekom so 17 prácami.
Agentúry si za získané ocenenie pripísali aj body do súťaže Agentúra roka. Zlato má hodnotu tridsať bodov, striebro dvadsať a bronz je za desať bodov.
THIS IS LOCCO si z Hodnotenia Stratégií odnieslo za 4 prvé miesta, 1 druhé a 2 tretie miesta dokopy 160 bodov. Wiktor Leo Burnett (dvakrát zlato) a MUW Saatchi & Saatchi (dvakrát striebro a dvakrát bronz) si pripísali zhodne po 60 bodov.
Absolútni víťazi
Rozhodovanie nebolo pre porotu vôbec jednoduché. V niektorých kategóriách vyhrali práce na základe detailov, v iných sa prvé miesto ani neudelilo.
Napokon sa zo zlata najčastejšie tešila Digitálna osobnosť Bejby Blue. V kategórii Craft získala prvenstvo ďalšia práca, v ktorej účinkuje, konkrétne Nemíňaj, Investuj s Bejby Blue!
Porota taktiež udelila najvyššie ocenenie televíznej reklame Tri slová, online videu Meeting Zombies a aktivite Tankujte INAQ.
Strieborné práce
Pre neudelenie prvých miest sa môžu z vedúceho postavenia vo svojich kategóriách tešiť reklamy Slávnostné otvorenie TOKYO (vizuál) a Lesná nabíjačka (Media, Out of home).
Zoznam ďalších nájdete spolu s názvami agentúr a klientov v galérii:
Bronzové práce
Kategória Audioreklama zostala ako jediná bez obsadenia akéhokoľvek miesta. Z Rádio šupy sa však tento rok mohli tešiť aspoň práce Narodeniny (od MUW Saatchi & Saatchi pre Telekom) a S Kaufland Card je za hviezdu každý (od THIS IS LOCCO pre Kaufland Slovensko).
Čo sa týka bronzových pozícií v iných kategóriách, Telekom uspel s Prvými krokmi a televíznou reklamou Nastavte sa na Vianoce plné prekvapení. Mobilný operátor O2 Slovakia získal tretie miesto hneď štyrikrát, a to vďaka práci Zdieľaj s rozumom.
Dve kategórie opäť obsadila aj Bejby Blue prostredníctvom Klipu 4eva a Merch Dropu.
Viac štatistík z Hodnotenia a výsledky aj s vyjadreniami poroty nájdete v novembrovom vydaní Stratégií.