Piaty ročník Sexistického kixu sa chýli ku koncu. Iniciatíva bude tentoraz vyhodnocovať dvojročné obdobie, počas ktorého sa nazbieralo 115 reklamných adeptov na anticenu.
Verejnosť môže za svojich najsexistickejších favoritov hlasovať na stránke projektu ešte do konca novembra, pričom počet dislikov je neobmedzený.
Cieľom anticeny nie je poškodiť povesť zadávateľov, ale poukázať na sexizmus v ich reklamách. Práve ten prehlbuje stereotypné nazeranie na ženy, ktoré vedie k ich znevýhodňovaniu a tiež posilňuje rodovú nerovnosť v spoločnosti.
Sexistický kix takto ponúka verejnosti nástroj na vyjadrenie nesúhlasu so sexizmom v reklamách a zároveň chce prispieť k zmenám nielen v reklamnej, ale aj v každodennej praxi.
Nominácie dostali aj Zomri a Markíza
O reklamách, ktoré verejnosť nominovala ako prvé, sme vás informovali už minulý rok. V zozname vtedy figurovala pozvánka na výstavu satirickej stránky Zomri či vizuál firmy ESET, na ktorom sú ženy vykreslené v rodovo stereotypných úlohách.
Odvtedy na stránke Sexistického kixu pribudla napríklad aj upútavka na Superstar. V nej porotkyňa Monika Bagárová žehlí v spodnej bielizni a jej kolegyňa pripravuje raňajky, zatiaľ čo mužskí porotcovia oddychujú.
V zozname sexistických reklám sa taktiež ocitli napríklad inzeráty Národnej banky Slovenska a Regiojetu, a to za stereotypné delenie pracovných pozícií.
Okrem toho verejnosť tradične nominovala vizuály fitnescentier či nevhodný sponzorovaný príbeh optiky Fokus.
Výsledky hlasovania a názory odbornej poroty spoznáme už v decembri v rámci dní aktivizmu proti násiliu na ženách.