Nadácia Pontis odštartovala kampaň, v ktorej vyzýva ľudí, aby sa zapojili do medzinárodného dňa dobrých skutkov #GivingTuesday. Cieľom kampane je podporiť štedrosť a dobrosrdečnosť a ukázať, že 30. novembra na #GivingTuesday môže každý premeniť svoju ruku na pomocnú. Každá pomocná ruka sa totiž počíta.
„Dobré skutky by sme mali robiť po celý rok, na #GivingTuesday, čiže počas darovacieho utorka, si ich však pripomíname špeciálnym spôsobom. Po nákupnom ošiali spojenom s Black Friday pozývame ľudí, aby nepozerali len na svoje potreby, ale hocijako, aj malým dobrým skutkom, pomohli svojim blízkym, priateľom alebo svojmu okoliu,“ vysvetľuje Veronika Šoltinská, PR manažérka Nadácie Pontis a pokračuje: „Našim zámerom bolo podporiť myšlienku solidarity, vzájomnosti a vyzvať ľudí, aby si pomáhali, a to najmä v súčasnosti, keď silno vnímame polarizáciu spoločnosti. Každý z nás bez ohľadu na svoje presvedčenia či názory sa môže obzrieť okolo seba a podať pomocnú ruku tam, kde vidí, že je to potrebné alebo, zvlášť v tomto čase, nevyhnutné.“
Za ideou kampane, hlavným vizuálom a videospotom stojí kreatívna reklamná agentúra Socialists. Ambasádorom #GivingTuesday na Slovensku je Nadácia Pontis, ktorá iniciatívu zastrešuje už po piaty raz.
Súčasťou kampane sú tiež odporúčania na rôzne dobré skutky, ktorými sa môžu inšpirovať jednotlivci, ale aj firmy či samosprávy. Kampaň potrvá do konca novembra, keď viac ako 150 krajín na celom svete oslavuje #GivingTuesday – sviatok štedrosti, nezištného dávania a dobrosrdečnosti. Ten je protipólom ku Black Friday a Cyber Monday, dňom nákupného šialenstva, ktoré „darovaciemu utorku“ predchádzajú.