Ako Stratégie informoval Robert Kubička, marketingový riaditeľ Heineken Slovensko, spoločnosť vypísala výberové konania na kreatívne agentúry pre značky Zlatý Bažant '73 a Zlatý Bažant Radler 0,0%. Víťazi tendrov budú mať na starosti prípravu a realizáciu kreatívnych zadaní pre tieto značky.
Oba tendre, podľa jeho slov, súvisia s prípravou novej vizuálnej a komunikačnej stratégie pre spomínané kľúčové značky v jej portfóliu.
Na tendroch pre obe značky sa zúčastnia štyri agentúry: MUW Saatchi & Saatchi, Wiktor Leo Burnett, Elite / Monday Lovers a MADE BY VACULIK, ktorý sa staral o kreatívu značiek v uplynulých dvoch rokoch.
Čo bude prioritou pri posudzovaní agentúr v rámci výberových konaní, približuje Robert Kubička takto: „Samozrejme kreatívne prístupy jednotlivých agentúr a to, či sa dostatočne stotožnili s naším zadaním, ako aj so samotnými značkami. Zlatý Bažant je našou vlajkovou loďou a keďže máme so značkou ambiciózne plány, ktoré sa týkajú aj zmien v komunikácií, očakávame naozaj kvalitné návrhy so silným kreatívnym prístupom,“ hovorí Robert Kubička.
Heineken Slovensko zúčastnené agentúry zároveň podporí tzv. skicovným. Aj neúspešní uchádzači tak dostanú finančnú odmenu za svoje kreatívne návrhy. A prečo takýto prístup? „Aj týmto krokom sa chceme vrátiť k odmenám pre neúspešné agentúry, ktoré boli zaužívané najmä v minulosti. Vážime si prácu, čas a energiu, ktorú všetci účastníci oboch tendrov venujú nášmu zadaniu. Preto nám príde úplne prirodzené odmeniť ich. V minulosti bolo skicovné pravidelnou súčasťou tendrov a my budeme radi, ak sa tento trend opäť vráti do výberových konaní,“ dodáva Robert Kubička.
Prezentácia kreatívnych návrhov agentúr je naplánovaná od 4. do 10. novembra 2021. Výsledky oboch tendrov oznámi Heineken Slovensko koncom novembra.