Ako vznikla myšlienka vytvoriť produkt nesúci názov známeho lieku proti bolesti?
Vyrábať IbalGin bol môj nápad. Raz mi to napadlo pri pohľade na skutočné medikamenty, pretože som tam videl slovo Gin. Na začiatku išlo skôr o recesiu a vtip. O výrobok však začal byť veľký záujem aj medzi veľkými obchodníkmi ako Makro, Kaufland či Tesco. Keď zákazníkom zachutil, opakovane ho kupovali nielen kvôli názvu, ale hlavne kvôli obsahu.
Na koho primárne cielite?
Gin je dnes veľmi populárny nápoj a jeho predaj a konzumácia má vzostupný trend. Predovšetkým v kombinácii s tonikom. Cieľová skpuina sú mladší ľudia, ktorí majú radi miešané nápoje. IbalGin s tonikom je populárny hlavne v reštauráciách, baroch a na diskotékach.
Produkt bol uvedený koncom roka 2020, ešte v čase pandémie. Ako hodnotíte jeho prijatie, napriek situácii a v súvislosti s vašimi cieľmi?
Vzhľadom na zatvorené reštaurácie a bary kvôli Covidu 19 musím povedať, že sa začal vo väčšej miere predávať až po ukončení lockdownu. Teraz je to, po našom tradičnom „tuzemáku“ s plachetnicou, jeden z najpopulárnejších ginov, ktorý sa predáva vo väčšine obchodných reťazcov. Naše ciele boli splnené nad očakávania. Ako som už spomenul, spočiatku to mala byť recesia a vtip na lieky proti bolestiam s rovnakým názvom. IbalGIN dnes vyvážame do viacerých krajín, napríklad aj na Slovensko. S vývojom predajov sme spokojní.
Keďže je obal vizuálne veľmi podobný lieku proti bolesti, aké špeciálne kroky, ktoré dovolili toto prepojenie, ste museli podniknúť?
Aj keď to mala byť recesia, ktorú som spomínal, v každom prípade máme ako názov tak aj vizuál etikety chránený ochrannou známkou. Etiketa je tiež registrovaná na úrade v Španielsku pre štáty EÚ ako priemyselný vzor.
Ako je produkt komunikovaný smerom k zákazníkom?
Predaj IbalGINu je na českom trhu podporovaný v televízii, rádiách a priamo v mieste predaja. Na Slovensku prostredníctvom distribútorov.