Telekom nový produkt dátových balíčkov odkomunikoval so šikovným nápadom agentúry digita.sk. Cieľovku zaujal tým, že karty EASY predával ako novú kolekciu tenisiek, ktorú predstavil na takzvanom drop evente spolu s tvárou kampane Majkom Spiritom.
Najviac bodov v kategórii Print získala práca, ktorá sa tematicky spája so 17. novembrom. Jej názov je Mreža vs. Mriežka. Agentúra slovnou a vizuálnou hračkou s mrežami komunikovala myšlienku slobody.
V kategórii TV spotov prevládali vianočné reklamy. Najvyšším počtom bodov hodnotiaci ocenili prácu pre klienta Heineken - Zlatý Bažant. Tak ako celá kampaň retro piva ´73, aj sviatočná reklama je retro. O kreatívu sa postarala agentúra Wiktor Leo Burnett.
Udržať tipérov v pozornosti po dobu niekoľkých dní sa Niké podarilo prostredníctvom online médií. Namiesto klasických zápasov priaznivci tipovania dostali novú príležitosť na hádanie.
Nadácia PONTIS pri príležitosti oslavy 20 rokov oslovila vplyvných ľudí s ktorými spolupracuje, aby sa vyjadrili na štyri spoločenské problémy. Vznikli z toho zaujímavé čierno-biele online videá. Za celým nápadom stojí Laurinc studio.
Kategória: TV spot
Šťastné a moderné, Slovensko!
Vo víre sviatočnej nálady si Heineken s úspešným pivom Zlatý Bažant 73 získal pozornosť divákov retro vianočným spotom. Tradičné sviatky sa rozhodli odkomunikovať v takom štýle, akým je známa celá kampaň s pivom 73. Autentický štýl sedemdesiatych rokov výborne vystihli umelým stromčekom, farebným televízorom a použitým vtedajších fráz. Retroreklama v kontexte dnešnej doby vyznie paradoxne a vtipne.
Agentúry: 6,00
Zadávatelia: 6,50
Klient: Heineken Slovensko
Agentúra: Wiktor Leo Burnett
Creative director: Štefan Andrejco
Art director: Štefan Andrejco
Copywrite: Šimon Ondruš
Account manager: Anastasiya Kazmiruk
Kategória: Print
Mreža vs. Mriežka
Agentúra THIS IS LOCCO použila nápad Young Lions, Juraja Kováč a Jakuba Novotu, pri príležitosti oslavy 25 rokov Nadácie otvorenej spoločnosti. Na jednoduchej vizuálnej hre mreža-mriežka zobrazujú porovnanie vtedajšej a terajšej doby. Vizuál zverejnili na výročie Nežnej revolúcie aby pripomenuli mladým ľudom, že dnes je sloboda samozrejmá, ale pred rokom 1989 nebola. To čím sa dnes chválime na sociálnych sieťach by nás mohlo za bývalého režimu dostať za mreže. Agentúre sa podarilo nájsť výrazný symbol, ktorý vystihuje našu dobu a v malej obmene zas tú neslobodnú dobu minulú. Jednoduchý, na prvý pohľad odčitateľný print, v ktorom sa nájde každý.
Agentúry: 6,00
Zadávatelia: 5,75
Klient: Nadácia Otvorenej Spoločnosti
Agentúra: THIS IS LOCCO
Creative director: Juraj Kováč
Art director: Juraj Kováč, Jakub Šarvaic, Kristína Uhráková
Copywrite: Juraj Kováč, Jakub Novota
Account manager: Eva Furiková
Kategória: Out of Home
Podpisy
Lesoochranárske zoskupenie VLK v petícii za NIČ použilo vizuál podpisov vyrytých do stromu, aby vyzdvihli to, že niečo znamenajú. Mark BBDO použil jednoduchý nápad, s ktorým sa určite každý na potulkách lesom stretol. Nie sú podpisy ako podpisy. Vizuálom spoločnosť ďakuje za tie reálne, ktorých cieľom je nezasahovanie do bohato zalesnených častí krajiny.
Agentúry: 4,60
Zadávatelia: 5,00
Klient: Lesoochranárske zoskupenie VLK
Agentúra: Mark BBDO
Creative director: Vlado Slivka
Art director: Mare Sivy
Copywrite: Michal Roháček
Account manager: Lenka Chorvátová
Kategória: Social
Začni a vydrž
Niké komunikovalo produkt Tipérska výdrž využitím Borbélyho v priestore sociálnych médií aby tipovacou súťažou motivovali cieľovú skupinu tipérov na denné tipovanie. Cieľom bolo zaujať a udržať hráčov v pozornosti. Originálnym online videom sa odlíšili od konkurencie a zaujali tipérov.
Agentúry: 5,00
Zadávatelia: 5,25
Klient: Niké
Agentúra: Istropolitana Ogilvy
Creative director: Peter Darovec
Art director: Miro Stacho, Radoslav Török
Copywrite: Branislav Bezák
Account manager: Ondrej Havela
Kategória: Online video
Pontis 20 rokov
Nadácia PONTIS na oslavuje svojho 20 ročného fungovania predstavila štyri viac ako minútové online videá, ktorými poukazuje na svoju dlhodobú činnosť. Prepojením dokumentárneho charakteru, výtvarného zobrazenia a reklamného posolstva využilo Laurinc studio výpovede ľudí, ktorých aktivity podporuje. Autentické výpovede postrihali na ich portréty a prostredie, ktoré metaforicky charakterizuje dobročinnosť.
Agentúry: 4,80
Zadávatelia: 5,25
Klient: Nadácia Pontis
Agentúra: Laurinc studio
Creative director: Daniel Laurinc
Art director: Majo Žilinčan, Lukáš Karásek
Copywrite: Daniel Laurinc
Account manager: Zuzana Laurinc
Kategória: Online kampaň
SNEAKDATA od EASY
Telekom predstavil nové dátové balíčky ako exkluzívnu kolekciu tenisiek na drop evente, ktorý mohli všetci sledovať naživo online. Dobre trafený insight mladých ľudí a ich teniskovej kultúry- sneakerheads, presne zaujal cieľovku. Tá sa bez dát nemôže pohnúť ani na krok. Tvárou online kampane sa stal Majk Spirit. Minoritný produkt predstavený netradičným spôsobom mal veľký úspech. Kampaň Bez dát ani na krok! je z dielne Digita.sk.
Agentúry: 6,00
Zadávatelia: 6,67
Klient: Telekom
Agentúra: digita.sk
Creative director: Roman Roj
Art director: Tibor Ficek, Michal Hazi Hazior, Matej Homola
Copywrite: Barbor Jančová, Roman Roj
Account manager: Stanka Brezániová
Kompletné výsledky hodnotenia si môžete pozrieť TU.