Výborné správy z Londýna pre slovenskú reklamu. Tentoraz si ocenenie neodnáša žiadna agentúra, ale organizátori Zlatého klinca, ktorí sú na Slovensku reprezentantmi najprestížnejšieho svetového festivalu kreativity Cannes Lions.
V Londýne počas súťaže Eurobest získali prestížne a na Slovensku prvé ocenenie - Najlepší reprezentanti roka Cannes Lions 2017.
Organizátori súťaže reklamy Eurobest, ktorá je zároveň súčasťou Cannes Lions, vyzdvihli najmä to, že sa súťaž Young Lions stala na Slovensku malým festivalom mladých reklamných tvorcov. Slovenskí organizátori totiž z pôvodných dvoch kategórií súťaž rozšírili o ďalších päť. Pričom víťazné dvojice z každej kategórie reprezentovali Slovensko na tohtoročnom festivale v Cannes.
Zlatý klinec organizuje Ad Awards Associations (KRAS, ADC, Stratégie), spoločnosť, ktorá je zároveň reprezentantom Cannes Lions na Slovensku. Hádam najväčšiu zásluhu a „driverom" celej súťaže Young Lions sa stala Petra Švorcová z KRAS-u, za výdatnej podpory Jany Šimekovej, obe si v Londýne prevzali prestížne ocenenie. Celý projekt v máji zastrešil Alexander Smik z agentúry Applepie, kreatívu vymyslela agentúra Effectivity Powered by Publicis na čele s kreatívnym riaditeľom Petrom Rajčákom.
"V prvom rade patrí ocenenie Petre Švorcovej, ktorá bola motorom celého projektu. Samozrejme, je to ocenenie celého teamu, " hovorí Róbert Slovák prezident KRAS-u. „Ale aj združeniu ADC, ktorému patrí vďaka za podporu a spoluprácu, Stratégiám za mediálny support, Effe za kreativitu, Sašovi za energiu (Alexander Smik poz.red.), ktorú do toho dáva aj keby nemusel a v neposlednom rade Janke Šimekovej, ktorá si to s Petrou Švorcovou najviac „odmakala", a samozrejme aj všetkým partnerom. Teším sa na ďalší ročník Young Lions, lebo to vyzerá, že sa ešte prekonáme:-)," dodáva Slovák.
Ako sme sa už zmienili, tento rok reprezentovalo Slovensko v Cannes 14 párov „mladých levíčat" pričom úspech zožala dvojica Jaro Vígh a Róbert Ludrovský, ktorí získali bronz za video, ktoré mali za úlohu vymyslieť a natočiť za 48 hodín. Zadaním bolo rozpútať povedomie o tom, že hudbu nie je možné kopírovať a nelegálne šíriť neustále. Predtým ako jediní bodovali v súťaži Young Lions ešte v roku 2009 Michal Pastier a Roman Klčo, rovnako získali bronz.