Tyršák sa stal novou celoročnou eventovou platformou na brehu Dunaja v Bratislave. Miesto, ktoré Bratislavčania poznali ako zanedbaný priestor bez širšieho využitia, prešlo výraznou revitalizáciou a zmenilo sa na mestskú pláž.
Projekt Tyršák mal po úspešnom pilotnom ročníku svoje pokračovanie. „Motiváciou bol záujem verejnosti a celková pozitívna atmosféra. Preto sme sa rozhodli naše počiatočné smelé plány na začiatku roka 2020 zrealizovať s cieľom vytvoriť projekt budúcnosti,“ povedal Michal Svarinský, Managing director agentúry Institute of Promotion a dodal: „V rekordnom čase sa nám podarilo opäť upraviť terén, vysiať nový trávnik, nainštalovať 250 metrov dlhý živý plot a doriešiť technickú infraštruktúru. Nemenej náročnou úlohou bolo v čase núdzového stavu osloviť partnerov. Rovnako ako my, aj oni, len možno o čosi skeptickejšie, pozorne sledovali vývoj epidemiologickej situácie.“
Pláž ako miesto pre kultúru, šport, zábavu a vzdelávanie
Návštevníci si počas leta mohli vypočuť rozhovory na rôzne témy v rámci diskusií Brainee Inspire, či dozvedieť sa niečo o krajinách v Cestovateľskom kine s Travelistanom. Pri tejto príležitosti sa preto vytvorila špeciálna platforma pre organizáciu veľkých podujatí, ktorá hostila napríklad populárny festival GRAPE pod Starým mostom či festival Fjúžn a koncerty Kultúrneho leta.
Tyršák sa tak stal opäť miestom, kde sa stretli obľúbené značky. „Rozšírili sme gastro ponuku o vlastnú prevádzku Tyršák. Ázijskou kuchyňou bavil Edo-Kin, zaujala aj prvá bratislavská nanukáreň Marinela. Nechýbali pravidelné piatkové a sobotné večery s DJ-mi z legendárneho NuSpiritu,“ vymenoval Svarinský. K zástup lokálnych značiek sa pridala aj obľúbená stálica URBAN MARKET.
Gastro ponuka a kultúrny program sa počas leta dopĺňali so športovými aktivitami. Okrem ihrísk určených na plážový volejbal si návštevníci mohli dopriať pravidelné hodiny jogy s HYC - Hot Yoga Centrum či bežecké tréningy s YEME Plnochutné potraviny, ktoré boli pre všetkých zadarmo.
Zimná varianta Tyršáku
Tento rok Zimný Tyršák štartuje 17. novembra. „Teší nás, že napĺňame aj komerčné ciele. Toho roku sme výrazne prekročili plán predaja produktov nášho dlhoročného strategického partnera Heineken. Dokonca sme prekonali čísla spred epidémie z podobného letného projektu, ktorý sme organizovali,“ uviedol pre Stratégie Svarinský a doplnil: „Po úspešnej súťaži sme s Magistrátom hlavného mesta uzavreli komerčnú nájomnú zmluvu na prenájom pozemkov, čo nám dáva priestor na dlhodobejšie plánovanie a rozvíjanie projektu do budúcna.“
Čím je projekt výnimočný
„Tyršák je náš vlastný agentúrny projekt, ktorý presne spĺňa našu víziu – vytvorenie celoročnej eventovej plaformy. Najmä v tomto období sme pocítili, aké dôležité je vytvárať kvalitný a funkčný verejný priestor, kde sa ľudia môžu bezpečne stretávať a kultúrne či športovo vyžiť,“ hovorí Svarinský a dodáva, že ďalším cieľom projektu je vytvoriť platformu, ktorá bude tieto potreby plnohodnotne napĺňať nielen v letnom, ale aj zimnom období.
Počas blížiacich sa mesiacov sa projekt sústredí na podporu lokálneho dizajnu a módy v spolupráci s URBAN MARKET. Bratislavčania sa môžu tešiť na zateplené terasy a členenie priestoru, ktoré je vhodné na organizáciu eventov v koncepte vianočných trhov, čo z Tyršáku robí ideálny priestor aj pre organizovanie firemných akcií.
Tyršák myslí na budúcnosť
Na Tyršáku sa počas celého roka dôkladne triedi odpad, používajú zálohované poháre či kompostovateľný riad. O kompletné spracovanie bioodpadu sa postaral partner projektu YEME Plnochutné potraviny. Využíva sa aj zelená energia od ZSE z fotovoltaiky.
Projekt Tyršák má svoju vlastnú jedinečnú vizuálnu identitu, ktorá sa nesie celým priestorom pláže. Logo je vytvorené pospájaním jednotlivých segmentov bratislavských ulíc. Tie sa spojili a vytvorili podobizeň Miroslava Tyrša, po ktorom je pomenované nábrežie, kde sa pláž nachádza.
Projekt Tyršák je autorským projektom agentúry INSTITUTE OF PROMOTION s podporou partnerov: Západoslovenská energetika, Nové Lido, Heineken, Stock Slovensko, Tchibo Slovensko, digitálny operátor Radosť, YEME Plnochutné potraviny, VšZP, Hospodárske noviny, Tier Mobility, OLO, BKIS.