Špecialisti združení v ADME sa vyjadrili, či je efektívnejšie komunikovať na Instagrame alebo Snapchate.
|
Martin Rajec Social Media Specialist Zaraguza |
Efektívnejšie je v tomto čase využiť Insta stories. Sú na to dva prosté dôvody. Jedným je to, že na Instagrame je omnoho viac ľudí zo Slovenska ako na Snapchate a druhým je možnosť inzercie. Tá v rámci Instagramu funguje tak vo forme klasických príspevkov, ako aj v rozhraní Instas stories. Snapchat na Slovensku zatiaľ reklamné rozhranie nepodporuje, a preto je málo atraktívny pre značky.
|
Martin Holík Social Media Director Diorama |
V našich zemepisných šírkach takmer nemá zmysel venovať energiu Snapchatu. Opustili ho naši najväčší influenceri a veľká časť slovenských Snapchat používateľov migrovala za nimi na Insta stories. Snap nám navyše na Slovensku nepovolil Ads manager, takže akýkoľvek reach musí byť organický. Instagram nám ponúka oveľa širšie publikum, pomerne presné cielenie reklám a ani tie ohlásené fíčury nestoja za zahodenie. :)
|
Katarína Šebová Social Media Lead TRIAD Advertising |
Vo všeobecnosti sa určite prikláňam na stranu Insta stories, keďže je na Instagrame podstatne väčší potenciálny zásah, zároveň ako jediné sa dajú promovať a čím ďalej je ich pozeranosť vyššia. Promovaná Insta story môže mať až trojnásobný zásah v porovnaní s klasickým promovaným postom (za rovnaký budget) a platforma poskytuje dostatočne kreatívne podhubie, čo dokazuje napr. Red Bull. Ach áno, treba myslieť aj na influencerov, ktorí sú u nás aktívnejší práve na Instagrame. Pokiaľ je však naša cieľovka mladučká a cieľom je osloviť ju čo najprirodzenejšie, v tomto prípade môže byť Snapchat stále efektívnejší ťahúň a storky práve na tejto platforme môžu byť rozklikávanejšie – ak porovnávame neplatené obsahy.
|
Dáša Králiková Social Media Manager Core 4 |
Pre značky už dnes nemá význam vyberať si medzi Instagram stories alebo stories od Snapchatu. Snapchat síce prišiel s konceptom stories ako prvý, Instagram však naplno využil jeho potenciál a stal sa obľúbenejším u používateľov. Potenciálu Instagram stories nahráva aj neustále zavádzanie nových funkcionalít. Celkovo je otázne, dokedy bude Snapchat ešte existovať, keďže Instagram naklonoval jeho primárnu funkciu a ťaží z nej natoľko, že už v minulom roku prekonal počet používateľov Instagram stories a celkový počet používateľov Snapchatu.
|
Ivana Krutková Social Media Manager Visibility |
Na Slovensku by som jednoznačne využila skôr Insta stories. Prostredníctvom nich vieme zasiahnuť pomerne široké publikum, pretože na Instagrame nájdeme rôzne vekové skupiny s rôznymi záujmami. Naproti tomu je tu Snapchat, ktorý je stále pomerne neznámy a používa ho najmä mladšia generácia.
|
Peter Šebo Founder & CDO PS:Digital |
Z hľadiska zasiahnutia čo najväčšej masy ľudí sú to určite Instagram stories. Ide o najrýchlejšie rastúci formát v rámci existujúcich sociálnych médií a práve na Instagrame sa Facebooku osvedčili najlepšie. Na druhej strane, ani Snapchat nie je úplne mŕtvy. Najmä v cieľovke do 15 rokov...
|
Natália Blašková Social Media Specialist Elite Solutions |
Dva zdanlivo identické nástroje, no s úplne iným významom. Je to podobné ako rozmýšľať nad tým, či je efektívnejší Facebook alebo Messenger. Snapchat je známy svojou ideou Privacy first, a teda komunikujem s obmedzeným publikom. Instagram je vec verejná, zdieľam stories so svetom. Prepojenie s Facebookom mu dáva silu zacieliť používateľa efektívne, Snapchat túto možnosť nemá. Podľa mňa vybrať si z dvoch neporovnateľných vecí nie je možné, ak by som však musela, tak Instagram stories sú na tom lepšie.
|
Veronika Mozolová Social Media Manager Hype |
Storky sme sa síce naučili používať vďaka Snapchatu, ale odkedy ich implementoval aj Instagram, v našom regióne je efektívnejšie zamerať sa na túto pôdu. Okrem toho, že Instagram stories majú viac denných používateľov ako Snapchat (250 mil. vs. 166 mil.), dokážete vďaka nim zobraziť svoje príspevky širšiemu vekovému spektru. Azda jedinou výnimkou, keď má zmysel zamýšľať sa nad uprednostnením Snapchatu na Slovensku je, pokiaľ sú vašou cieľovou skupinou vyslovene tínedžeri. V konečnom dôsledku teda platí staré známe: najskôr sa zamysli, čo a komu komunikuješ, až potom si urči, akým kanálom.
|
Pavol Lelák Social Media Specialist ecake |
Snapchat, ďakujeme za nápad, ale Instagram to vie robiť lepšie. Z technického hľadiska Instagram svoje stories neustále zlepšuje – Boomerang, väčšia kontrola nad zverejneným obsahom, odkazy v stories a oveľa viac aktívnych používateľov a možnosť ich tagovania patria medzi tie najdôležitejšie výhody. Práve ľudia sú druhým faktorom, ktorý vstupuje do výberu vhodnejšej platformy – Snapchat má demograficky veľmi špecifickú skupinu používateľov, ktorú tvoria najmä mladí ľudia a ani v prípade, že je to vaša cieľová skupina, nemáte vyhraté. Snapchat je okrem toho efektívnejší najmä pre väčšie spoločnosti aj kvôli odlišnému spôsobu zobrazovania stories používateľom a followerom.
|
Barbora Remeňová Junior Online Marketing Specialist Riesenia.com |
Instagram zaviedol stories len pred rokom, no za rok si stihli ukradnúť Snapchatovu popularitu a obľúbenosť. Veľa influencerov a značiek začalo komunikovať duálne, prípadne postupne prešli zo Snapchatu len na Instagram, pretože tu je väčšie publikum používateľov Instagramu, taktiež je tu i vyšší open rate a engagement rate stories. Dokonca i top Snapchat influenceri momentálne komunikujú o 25 % viac cez Instagram stories ako cez Snapchat. Niet sa čomu čudovať, Instagram posúva stories dopredu a pridáva značkám, influencerom a postupne i bežným používateľom nové možnosti, napríklad živé videá, tagovanie ľudí, linky na webovú stránku, reklamy v stories s pokročilými štatistikami. Snapchat by som však úplne nezavrhovala, efektívny môže byť pri cieľovke do 23 rokov, ktorá sa stále zdržiava aj na Snapchate, pretože tu majú možnosť uniknúť očiam rodičov, ktorí sa postupne dostávajú už i na Instagram.