Taliansky výrobca luxusného tovaru Giorgio Armani plánuje zredukovať počet svojich obchodných značiek a reštrukturalizovať predajnú sieť. Chce tak reagovať na vlaňajší päťpercentný pokles predaje. Súčasných sedem typov preto firma zúži len na tri: luxusný Giorgio Armani, stredne drahý Emporio Armani a najlacnejší Armani Exchange.
"Rok 2016 bol pre módnu branžu zložitým obdobím. Príjmy skupiny klesli o päť percent na 2,51 miliardy eur, čistý zisk však vďaka regulácii nákladov vzrástol z 241 miliónov na 271 miliónov eur," uviedol osemdesiattri ročný Giorgio Armani. Pokles príjmov zdôvodnil geopolitickými problémami a všeobecnými zmenami v prístupu k nakupovaniu. Výrobcovia luxusného tovaru Kering, LVMH a Hermes napriek tomu vlani príjmy zvýšili o päť a viac percent.
Analytici i predstavitelia sektoru už radu rokov spochybňujú stratégiu skupiny Armani spočívajúcu v predaji prostredníctvom niekoľkých rôznych radov, najmä pre stredne príjmovú skupinu. Argumentujú, že to oslabuje vnímanie luxusnej značky. Presne to tiež označil John Hooks za dôvod svojho odchodu z pozície zástupcu riaditeľa v roku 2011.
Armani, podobne ako napríklad Ralph Lauren, teraz pod tlakom konkurencie balansuje medzi luxusnými odevmi a konfekciou. Výrobcovia sa pritom musia prispôsobiť zmenám v nakupovaní, aké so sebou prináša internet a sociálne médiá.
Konzultačná spoločnosť Bain odhaduje, že trh luxusného tovaru tento rok vykáže rast o dve až štyri percentá, rozšíri sa ale priepasť medzi jednotlivými výrobcami. Pre maloobchodný sektor bude hlavným motorom predaj cez internet.