Alza spúšťa predvianočnú kampaň s názvom Alzákov vianočný obchoďák. E-shop v nej komunikuje výhody online nakupovania a šírku portfólia so zameraním na hračky.
Spolu s nasadením kampane sa tiež predstavuje nová marketingová riaditeľka spoločnosti. Tou sa stáva Klára Blažková, ktorá vo firme doteraz zastávala post riaditeľky marketingovej stratégie.
Zahájením svojej kľúčovej reklamnej kampane vstupuje líder českej a slovenskej e-commerce oficiálne do najvyťaženejšej časti roka – do predvianočnej sezóny. Zameria sa v nej predovšetkým na komunikáciu hlavných výhod online nakupovania, ako je široký výber tovaru, nákupy bez stresu a z pohodlia domova, rýchle doručenie do siete AlzaBoxov, a to všetko za výhodné ceny.
Hlavným sprievodcom bude ako každý rok „tvár“ Alzy, mimozemšťan Alzák, ktorý si tentokrát na pomoc prizve obľúbené detské hračky na čele s plyšovým medvedíkom.
„Tohtoročná kampaň je v mnohých ohľadoch iná, ako sú ľudia zvyknutí. Divákov zavedie do vianočne ladenej izbičky, kde sa hlavný hrdina hrá na obchoďák, tak ako sme to robievali aj my v detstve. V spotoch si s nadsadením a humorom berieme na mušku najčastejšie nákupné zvyklosti a stereotypy a vedieme ľudí k zamysleniu, či to v dnešnej dobe nejde robiť aj inak,“ popisuje kľúčové oznámenie nová riaditeľka marketingu Alza.sk Klára Blažková.
„Venovali sme veľa času skutočnému pochopeniu spotrebiteľov, ich zvyklostí, čo ich trápi behom nákupu darčekov a ako im my ako značka môžeme pomôcť. To potom prinieslo zmenu vo viacerých oblastiach ako len vo výslednom komunikačnom koncepte.“
Tentokrát bez stresu
Celá kampaň stojí na troch pilieroch: predstavenie výhod online nakupovania, ktoré sa zaobíde bez dlhého zháňania, stresu a čakania v rade, prezentácia širokej ponuky sortimentu hračiek za konkurencie schopnej ceny a na taktických cenových ponukách.
To všetko podporia tiež nové nadviazané dlhodobé spolupráce s influencermi. Vybraní ambasádori budú postupne vysvetľovať a zdieľať svoje skúsenosti a predstavovať jednotlivé benefity od pohodlného nákupu do AlzaBoxov po šírku sortimentu.
„Naše posolstvá v komunikácii bývali často veľmi komplikované a popisné. Mám radosť, že sa nám podarilo nájsť cestu, ako predať veľmi jednoduché oznámenie, vyhnúť sa pritom popisom a viesť spotrebiteľov k zamysleniu nad štandardmi a zabehnutými zvyklosťami. Veríme, že sa nám tak podarí predať výhody online nakupovania a naši zákazníci si užijú toto krásne obdobie roka bez prehnaného zhonu, v pokoji a pohode so svojimi blízkymi,“ zhrnula Klára Blažková.
Kto je Klára Blažková
Vedenie marketingu najväčšieho českého a slovenského e-shopu prebrala 30-ročná Klára Blažková v septembri, kedy na tomto poste vystriedala Marka Dvořáka, ktorý sa rozhodol prijať novú pracovnú výzvu.
Klára do firmy nastúpila pred 6 rokmi ešte počas svojho štúdia na VŠE a za ten čas si vyskúšala hneď niekoľko rolí – od manažérky kampaní, cez riaditeľku marketingovej divízie až po zastupujúcu riaditeľku celého oddelenia a riaditeľku marketingovej stratégie firmy. „
Klára je typickým príkladom toho, ako môžu šikovní ľudia v Alze kariérne vyrásť a vek v tomto ohľade nehrá úlohu. Klára presvedčila vedenie firmy svojím pracovným nasadením, analytickým uvažovaním, manažérskymi schopnosťami, odbornosťou a rozsiahlou znalosťou firmy naprieč všetkými oddeleniami. Procesne nastavovala tvorbu kampaní a finančné riadenie oddelenia, podieľala sa na rozvoji komunikácie v Maďarsku a už niekoľko rokov zastrešuje spoluprácu s výskumnými agentúrami. Za vedenie Alzy jej prajeme, nech sa jej na novom poste darí,” vraví podpredseda predstavenstva Petr Bena.
„Stáť na čele marketingu Alzy je pre mňa česť, záväzok, ale zároveň s tým aj výzva. Rolu prijímam s veľkým rešpektom. Teraz sa nachádzame vo fáze, kedy sme sa postupne dopracovali k väčšej práci s dátami a z nich plynúcimi insightmi, veľká práca nás ale čaká na positioningu značky, atribútoch značky a napríklad aj kreatívnej platforme. Chcela by som veľmi poďakovať odchádzajúcemu Marekovi Dvořákovi, ktorý nám a mne osobne pomohol nastaviť základ pre to, aby sme v tejto práci mohli ako tím pokračovať,” hovorí nová marketingová riaditeľka.
Teraz riadi takmer stočlenný marketingový tím Alzy, a je tak zodpovedná za celý marketing najväčšieho českého a slovenského e-shopu vrátane práve začínajúcej vianočnej kampane, ktorá bude od dnes postupne gradovať až do Štedrého dňa.